

NEDĚLEJTE TO, CO NECHCETE, ABY JINÍ DĚLALI VÁM
byť tato věta explicitně nebyla vyslovená, mně osobně přijde jako nosná myšlenka Employer Branding 2025 konference v Praze, akce Employer Branding Czech community, kterou založil Michal Kosař.
Vesměs padly myšlenky, které ctím už několik let:
👉 pište řečí svého kmene a zapomeňte na korporátní slovní bullshity,
pište tak, jak byste text chtěli sami číst,
buďte co nejvíc konkrétní
👉 uvádějte v inzerátech jméno manažera, pro kterého bude nový člověk pracovat (jeho/její osobnost může přitáhnout – ne nadarmo se říká, že s dobrým manažerem získáváte i skvělý tým)
👉 padl názor, že je možná lepší napsat na začátku kritéria výběru kandidáta a teprve potom informace o náplni práce (vidíte to taky tak?)
👉 neslibujte, nelžete (nedělejte ze sebe to, co nejste)…lidi to dřív nebo později prokouknou a vás to bude stát další čas, peníze a možná i reputaci firmy.
👉 je obrovský rozdíl, když recruiter ví o dané pozici maximum a čas na pohovoru nepůsobí jako naprosto zbytečný a „propálený“
👉 neškatulkujte a negeneralizujte zástupce žádné generace (uráží nás to)
👉 nesnažte se dělat „lepšími firmami“ skrze veřejné podpory projektů, se kterými nejste v souladu, jen proto, že je to IN a dělají to tak i ostatní (např. podporujeme diverzitu, kterou ale sami ve firmě ji reálně nepodporujete nebo děláte pravý opak).
A ještě jeden moment, který mi zůstal v hlavě – pan Daniel Šmíd mi ve své přednášce mimo jiné připomněl, proč se tu s vámi pravidelně dělím o svoje zkušenosti. Jak trefně řekl: „DĚLME SE O NADBYTEK“ ve formě zkušeností, know-how, AHA momenty atd.
Věřím, že mé postřehy doplní a případě napíše svoje myšlenky některý z desítek účastníků této akce 🙏
——————————-
Trápí vás provozní slepota? Pojďme se spolu podívat na váš nábor i employer branding očima jiného profesionála. Někdy stačí pár drobných úprav a najednou všechno začne dávat větší smysl (firmě i kandidátům).