…A PRACOVNÍ SMLOUVA JAKO SŇATEK Z ROZUMU

jak mi nedávno napsala paní, co hledá práci.

I tak by se dal zjednodušeně popsat vztah zaměstnanec zaměstnavatel. Jeden prodává svůj čas a know-how za peníze a druhý mu za to know-how a čas platí.

A stejně jako v klasickém vztahu, i tady může nastat celá řada (zdravých i patologických) variant:
➡️ Férový partnerský vztah, kdy se obě strany doplňují a fungují v symbióze
➡️ Dominance a manipulace vs. poslušnost a podřízenost.
➡️ Nutné zlo, protože je to aktuálně pro jednu nebo druhou stranu výhodnější varianta a vzájemně se „trpí“ a někdy dokonce i nenávidí.

Vztah není neměnný a vyvíjí se v čase. Mění se okolnosti a potřeby jedné nebo druhé strany.

Proto je na začátku důležitý ☘️ EMPLOYER BRANDING (prezentace toho, jaká je firma zaměstnavatel. Čím je pravdivější a transparentnější, tím je snazší přitáhnout právě ty lidi, kteří sdílí podobné hodnoty, dokážou se ztotožnit s cíli a strategií firmy a přinést potřebné know-how.

Nafouknutá PR bublina dřív nebo později splaskne.

Falešný Employer Branding, vytvářející ze zaměstnavatele něco úžasného, i když není (zabalíme něco nekvalitního do luxusního líbivého obalu), přináší velmi brzy u zaměstnanců rozčarování. Obvykle platí: ČÍM VĚTŠÍ OČEKÁVÁNÍ, TÍM VĚTŠÍ ZKLAMÁNÍ.

Je velmi krátkozraké dělat ze sebe firmu s hodnotami a proklamacemi, po kterých je teď poptávka (nasadit si paruku a tvářit se jako žádaná blondýnka).

Sice lidi naberete, ale díky vysoké fluktuaci a negativním zkušenostem zaměstnanců vám to může nabourat reputaci na několik let. A žádné miliony nalité zpětně do HR marketingu vám příliš nepomůžou.

Kvalitní lidi k vám nebudou chtít nastoupit s argumentem, že o vás z více stran slyšeli/četli negativní reálné zkušenosti. A logicky si dávají pozor, aby si nezkazili reputaci, neměli vroubek v životopise (a působili jako fluktuanti) a znovu několik týdnů nemuseli hledat novou práci (kdy budou o to víc obezřetnější a opatrnější.

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>