Ne, nezbláznila jsem se a ani mi nelezou hormony na mozek 🙂
Jen už se nemůžu tiše dívat na to, jak péče o zaměstnance končí v okamžiku nástupu do firmy, jak se klade přemrštěný důraz na stylový HR marketing, jak se některé firmy předhání, jestli mají designovější zasedačku, a třeba který nový benefit přidali na seznam do své cafeterie. Upřímně, zatím jsem si nevšimla, že by se v těch „vystajlovaných“ firmách žilo zaměstnancům automaticky líp a šťastněji.
Určitě nejsem jediná, kdo se setkává s podobným lamentováním ze strany manažerů nebo zaměstnavatelů:
„Zvýšili jsme jim plat, rozšířili nabídku benefitů, vybudovali nové prostory, kde se můžou odreagovat a pořád nejsou spokojení. Pořád někteří brlblají, chodí do práce naštvaní a neudělají ani o píď víc, než je nezbytně nutné. Prostě jsou fakt nevděční.“
„Na naší straně chyba být nemůže – udělali jsme víc než kterýkoliv zaměstnavatel široko daleko. Prostě jsme je rozmazlili a oni neví, co by ještě chtěli. Takto už to dál nejde.“
V zaměstnavateli, který materiálně zahrnuje svoje zaměstnance nadstandardem, ale oni jsou stále nespokojení, roste pocit naštvání a nejspíš taky pocit, že jsou jeho lidé nevděční. Jenže, tento pocit naštvání může současně narůstat paradoxně i u zaměstnanců!
„Copak si myslí, že si nás koupí kulečníkovým stolem nebo barevnou zasedačkou?“
„No jo, mají to všichni, tak to musíme mít i my. Hlavně aby to navenek vypadalo jako HOGO FOGO a zbytek je nezajímá!“
„Nahoře huj a dole fuj!“
„Připadám si, jako bych byl/a ve zlaté kleci a o to fakt nestojím.“
Zaměstnanec i zaměstnavatel jsou na sebe naštvaní a mají pocit, že druhá strana je dostatečně nedocení a ztrácí chuť hledat funkční řešení. A přitom řešení této situace mají zaměstnavatelé přímo před nosem. Jenom občas nevidí přes stromy les a hledají je na velkolepých HR konferencích, kde se sice dozví, jak se dělá nábor u protinožců, ale konkrétní řešení pro jejich situaci jim nejspíš nenabídne.
Ke spokojenosti zaměstnanců nestačí jen vysoký plat, luxusní prostředí a nadstandardní benefity. Stejně tak jako ke štěstí dětí nestačí jen materiální blahobyt. Důležitou roli hraje to, jak se cítí.
Dítě, stejně jako dospělý (který má tak či tak v srdci svoje vnitřní dítě) potřebuje ke štěstí, aby ho jeho nejbližší okolí přijalo takového, jaký je, s respektem ke svým silným i slabším stránkám, s možností se seberealizovat, rozvíjet se.
Co můžete jako zaměstnavatel udělat pro to, aby se zvýšila spokojenost vašich zaměstnanců?
2. PÉČE O ZAMĚSTNANCE JE JAKO PÉČE O DÍTĚ
Napadají vás další paralely? Nevíte, jak dělat HR komunikaci autenticky, nabízím Vám řešení.
Nebo spíš cítíte, že potřebujete Vaše HR posunout a už nevíte jak? Pojďme se na to podívat společně.
Martina