Jednoduše tím, že si získáte přirozený respekt díky vašim výsledkům práce. Jenže jak mít výsledky práce, když se vám nedaří prosadit vaše myšlenky a nápady u managementu nebo zaměstnanců?
Úplně prvním a zásadním krokem je naučit se mluvit stejnou řečí svého kmene. Tj. budu-li chtít jako HR prosadit nějaký projekt, musím rozumět potřebám/problémům všech, na které bude mít můj projekt dopad. Byť jste jedna firma, tak jiné argumenty budou zajímat majitele, jiné manažery a jiné řadové zaměstnance. Jednoduše se musíte naučit férově podat a tím i „prodat“ svoje myšlenky/produkty různým interním „zákazníkům“.
Ano, skutečně „prodat“. Možná si říkáte, stejně jako já před lety, že HR je něco, kam prodej nepatří. Někteří z vás si možná vybrali kariéru právě HR, kterou mají spojenou s péči o lidi, s emocemi a pomocí a ne o studených obchodních praktikách, nátlaku atp.
Jenže….prodej a obchod obecně je součástí našeho běžného života. Není na nich nic špatného, pokud se dělají férově a je jejich cílem uspokojit skutečné potřeby zákazníka.
Ani tady se bez určité formy obchodování neobejdete. Směrem k manažerům vystupuje HRista v roli nákupčího. Tj. hledá vhodné kandidáty dle zadaných parametrů a priorit manažerů.
Současně je i obchodníkem, který „prodává“:
Nic si nenamlouvejme, jedná se o čistý business a jen výjimečně mají konzultanti (převážně ti zkušení) možnost soustředit se na kvalitu a ne jenom na kvantitu. Já to štěstí měla. Přesto to nic nemění na tom, že tato forma obchodu je mnohem náročnější, než prodávat
V personalistice totiž prodáváte nejen svoji službu (tj. způsob vaší práce a spotřebovaný čas), ale vhodného zaměstnance („produkt“) musíte často složitě „najít“.
Mnozí z nás mají se slovem obchod klasickou asociaci vlezlého obchodníka, kterého vyhodíte dveřmi a on dorazí oknem. Ale obchod se dá dělat férově, přirozeně, autenticky a tak, aby zákazník získal žádanou přidanou hodnotu. O tom ví mnohem víc Peter Urbanec, letitý obchodník a mentor, který má 25letou praxi v oblasti obchodu, managementu a osobnostního rozvoje.
S Peterem jsem se potkala poprvé před cca 20 lety, kdy jsem měla možnost zúčastnit se školení v jeho penzionu Sankt Johann v Liptovském Jáně. Pamatuju si, jako by to bylo včera, kdy jsem se Petera ptala, jak mám motivovat manažery, aby si přečetli moje hodnocení k zaslaným kandidátům. Odpověděl mi dvěma otázkami: „Kolik mají manažeři času?“ a „Kolik času máte, abyste je zaujala?“. Jeho 2 věty mám v paměti a využívám je dodnes.
Proto když kolegyně v HR, Gabriela Bartáková, přišla s myšlenkou propojit potřeby HR a obchodní/ argumentační techniky Petera Urbance, neváhala jsem. Vážím si toho, že i Peter tento směr uvítal a podělí se s vybranou skupinkou HR o svoje know how přesně uzpůsobené potřebám HR.
Ptáte se Kdy a kde? Už 23. března 2020 v Brně. Detaily k workshopu a objednávkový formulář najdete zde
Těšíme se na vás,
Peter Urbanec, Gabriela Bartáková a já, Martina Koláčková