ČÍM TO JE, ŽE ANI PO LETECH NEDOKÁŽOU PERSONALISTI VČAS ODPOVÍDAT KANDIDÁTŮM NA REAKCE?

Na začátek chci říct, že to rozhodně není dobře, protože to může nezvratně kazit jméno společnosti. Pro firmu je kandidát anonymní, ale vy jako firma pro kandidáta ne. Tj. on si velmi dobře pamatuje, jak jste se postavili k jeho žádosti pracovat u vás. Až ho v budoucnu oslovíte, protože ho budete potřebovat, řekne vám NE, protože už má s vámi negativní zkušenost. A tu sdílel v emocích i mnoha přátelům.

Moje zamýšlení není o tom hledat alibistické výmluvy nebo viníky, ale napsat 2 nejčastější důvody, proč se kandidátům neodpovídá

1) v roli HR je totální NEPROFESIONÁLNÍ/NEKOMPETENTNÍ ČLOVĚK, někdo, kdo je tam zašitý a o profesi neví téměř nic.

2) NENÍ TO PRIORITA MANAGEMENTU

Dneska snad není nikdo, kdo by nevěděl, jak takové nezodpovězení na reakci může zdiskreditovat jméno firmy. Ale jakmile se kdokoliv žehrající na takové chování dostane do manažerské role, mávnutím proutku už je mu to jedno a tlačí jiné KPI´s. Klidně nedá personalistovi zpětnou vazbu i 2 týdny, protože nestíhá….tj. DĚLÁME SI TO JAKO LIDI VZÁJEMNĚ! Kdo je bez viny, nechť hodí kamenem.

Druhá věc je množství úkolů, které musí poctivý HR zvládat. Personalistika je dneska multioborová oblast, stejně jako marketing, IT apod. HR Generalista je mnohdy projektový / provozní manažer, marketér, obchodník, psycholog, mzdovka, kreativec, copywriter, grafik… v jednom. Je tak naprosto logické, že co zvládal kdysi jeden člověk, je teď nereálné – a nejen množstvím práce, ale i šíří naprosto rozdílných úkolů. ALE NA VÍCE LIDÍ NENÍ BUDGET, přestože dobrý HR může firmě ušetřit miliony.

Dostáváte se do tlaku, kdy jako HR musíte žonglovat s mnoha míčky a je logické, že některé pustíte. Tady pomáhá reálná a kvalitní HR strategie, určení priorit. Ale ta stále v mnoha firmách není, nebo je natolik obecná, že vám stejně nikdo prakticky neřekne, jak máte stíhat tolik věcí zaráz ani co je tedy priorita, protože vše nestihnete. Když upozorňujete na rizika, odpověď od managementu je, my to řešíme….zatím si pomáhejte navzájem! Musíte to vydržet! Dobrá zpráva je, že nemusíme, můžeme jít o dům dál…

Dojde vám, že pokud firmě nezáleží na lidech (ani uvnitř ani těm čekajícím za branami), pak to sám/a za sebe nezměníte. A pak buď odejdete, nebo se soustředíte jen na ty aktivity, na který je tlak. Ona taková eskalace od nespokojeného manažera je vidět hned, kdežto poškozený brand firmy se projevuje postupně a je o to ničivější. Ale pokud to firmě nevadí….

Poškozený Employer Brand (jméno firmy) se záplatuje drahým HR marketingem (reklamy, letáky, sliby, lákadla…), ale o tom třeba zase jindy…

#martinakolackova#hr#recruitment#emplyerbranding#znackazamestnavatele#hrmarketing#priority#personalista

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>