A PRÁVĚ DÍKY TOMU TU PRÁCI DOSTAL!

„Kamarád prostě napsal do motivačního dopisu, že je ten nejlepší, ať si ho pozvou na pohovor a přesvědčí se.“ říká mi student střední školy, který byl u nás ve firmě v rámci dnů otevřených dveří.

„Co si o tom myslíte?“ ptá se mě.

Co si o tom myslím? Je to sebevědomý (pro někoho asertivní pro jiné arogantní a agresivní) způsob komunikace, který bude fungovat, za podmínky, že


a) ta práce/brigáda je ideální pro někoho takto nastaveného
b) manažer má jasno v tom, že to musí být prostě sebevědomý student, který nebude stát v koutě (protože třeba bude dělat dotazníkové šetření a oslovovat cizí lidi na ulici)
c) ten student, který to psal, takový skutečně je a autenticky to komunikuje.

Toto jsou klíčové podmínky, aby to fungovalo a klaplo to.

Naopak to nebude fungovat, když máte opačnou osobnost nebo si v dané firmě na sebevědomé (někdy až arogantní) týpky nepotrpí a ta pozice na to není stavěná.

Prostě „copy paste“ bez pochopení konceptu nefunguje (pokud zrovna nemáte z p_dele štěstí). Navíc zrovna u náboru nerozhoduje jen jeden aspekt, ale skupina faktorů.

U každého pravidla zapojte logiku, selský rozum a NESNAŽTE SE TUPĚ KOPÍROVAT TO, CO (MOŽNÁ) FUNGOVALO JINÝM. A to platí nejen při náborech.

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>