NEJČASTĚJŠÍ CHYBA V INZERÁTECH I ŽIVOTOPISECH

je, že popisujeme naprosto obecně, co OBVYKLE dělá obchodník, co obvykle dělá skladník, co obvykle dělá asistentka, co obvykle dělá HR….(tak, jako bychom to říkali svým dětem, které o té profesi nic neví)

ALE NEPOPISUJEME KONKRÉTNÍ PRACOVNÍ MÍSTO, kde jsme pracovali (CV) nebo které nabízíme v inzerátu. A platí to nejenom pro bílé límečky, ale i pro modré límečky.

Před pár lety jsem u klienta řešila, že na inzerát skladníka se nikdo nehlásí. Byl to přesný příklad toho, o čem mluvím. Vesměs info o směně a že se jedná o sklad materiálu, příjem, expedice, tečka.

Ale skladníci ví, co obvykle dělá skladník, chyběly jim konkrétní informace:

✅ jestli posilují tým nebo je to náhrada
✅ jak velký je tým na směně, bude s někým v tandemu, jestli má zkušeného šéfa, jestli ho čeká ho skvěle propracované vstupní školení..
✅ co přesně bude dělat (příjem nebo expedice, úprava materiálu, komunikace s řidiči, nakládka, příprava dokumentů, zadání dat do systému..)
✅ s jakým zbožím/materiálem se setká (velká břemena/malé lehké věci/materiál, který se řeže na míru zákazníkovi apod.)
✅ bude pracovat s počítačem/čtečkou/nějakým chytrým zařízením
✅ bude v temperovaném skladě nebo zmrzat venku/pařit se v létě na sluníčku
✅ jak moc se nachodí (jak velký areál – nebo více areálů) a jak je to fyzicky náročná práce
✅ bude jezdit s VZV nebo používat jiné jeřáby
✅ jestli fasuje obuv a oblečení (bude si ho prát nebo to zajišťuje firma)

Prostě vybrat ty informace, které pomůžou zkušeným lidem VIDĚT OBRÁZEK /FILM toho, jak to u vás je.

Díky tomu mnohem JASNĚJI UVIDÍ PRŮNIK MEZI TÍM, CO POŽADUJETE A CO SE NABÍZÍ. A mnohem lépe, zacíleněji, rychleji a efektivněji se propojí ti, kteří si mají co nabídnout (každý produkt si přitáhne svého kupce).

Ušetří se tak spousta času a zklamání na osobním pohovoru, které by se bylo bývalo nemuselo konat, kdybychom měli dostatek informací na začátku (ztráta času všech zúčastněných, peněz a někdy i reputace firmy).

Díky změně inzerátu se zájemci začali hlásit a práci nebylo těžké ani v budoucnu obsadit.

Jsem tu pro vás, pokud máte zájem dostat zpětnou vazbu na vaše inzeráty/náborový proces, nebo hledáte mentora, který vás naučí vystihnout podstatu jednotlivých pracovních nabídek.


#martinakolackova #inzeraty #zivotopis

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>