

PROČ EMPLOYER BRANDING NENÍ HR MARKETING?
Stroje a zařízení stojí firmu miliony/miliardy. Aby se investice vrátila a stroje vydržely dlouho dobře fungovat, platí si servis, pečuje o ně. Ve srovnání se stroji je náklad na člověka mizivý a u velkých firem je tak člověk jen číslo, položka, malá součástka. Tak proč se o ně pečovat, když je můžeme relativně snadno nahradit za jinou součástku.
Jenže „lidských součástek“, které jsou do takové firmy ochotné nastoupit se rapidně snižuje.
Díky internetu se rychle rozkřikne, co se kde děje a pak vám kandidát řekne: „Do této firmy nechci. Nevím, co je tam konkrétně špatně, ale neslyšel jsem nikdy nic dobrého.“
Jednoduše nebude riskovat, že udělá chybu, protože další neúspěšná čárka v životopise snižuje jeho hodnotu na trhu práce (zaměstnavatelé mění lidi jako ponožky, ale od lidí očekávají, že budou u jednoho zaměstnavatele 5 a více let, jinak je fluktuant).
V takové situaci si firmy zaplatí HR marketing – často neupřímné a plané sliby v líbivém vizuálu.
Ale Employer Branding (EB) se buduje zevnitř, na základě definované EVP – a to je to, s čím firmám pomáhám já. Pojmenovat, na čem můžou už dnes stavět a definovat na jaké změně budeme společně pracovat v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Chcete vědět víc? Ozvěte se mi.