

Ano, reaguji na LI post Adama, že kdo chce při hledání práce uspět, musí lhát. Nejspíš byl post míněn ironicky a provokativně, ale dle komentářů to někteří fakt vzali jako dobrou radu do života.
🙏 V jednom má Adam pravdu: POINTA JE UMĚT UDĚLAT DOJEM.
Ale věřte mi, kvůli tomu nemusíte lhát. (snad jen s výjimkou „prázdných nádob, křiváků a manipulátorů“, kterým se to krátkodobě vyplácí).
Vám všem ostatním to bude spíš ke škodě. Jako takové submisivní Aničce, která se bude tvářit jako asertivní a kreativní (byť je opak). Místo dostane, ale dost možná způsobí problémy sobě i ostatním.
Jak teda udělat dojem a nelhat? Po skoro 20 letech praxe mám zkušenost, že mnozí z vás jen neumí „PRODAT SVOJE KVALITY“, tj. VHODNĚ A JEDNOZNAČNĚ KOMUNIKOVAT kdo jste, co umíte a jak přemýšlíte.
👍 Uvedu příklad:
Obchodně technický zástupce: „Jednal jsem se zákazníky, jezdil jsem na schůzky, dělal jsem reporty.“
Já: „Wow, tak to jsem u obchodníka vůbec nečekala! vypadne ze mě ironicky.“
Obchodník po konzultaci: „Před 15 lety mě oslovila rakouská firma, abych vybudoval trh. Prvních 5 let jsem intenzivně dělal akvizice a díky skvělým referencím a vybudovaným vztahům jsem plnil výsledky (X mil. Eur ročně). Dnes patříme mezi 3 TOP dodavatele pro ČR.
Moje role nebyla jen o vyjednání podmínek, ale pochopení technických požadavků výroby, komunikace s konstruktéry a sám jsem se účastnil i celé implementace. A ta kombinace mě prostě baví.
Proč odcházím? Důvodem je …
Jak říct, co bylo špatně a nešpinit nikoho? To vše a mnohem víc je součástí mých konzultací (nejen pro lidi hledající práci, ale i pro firmy, kde řešíme v rámci náboru a Employer Brandingu v podstatě totéž).
Takže je na každém z nás, v čem budeme žít.
Chcete umět komunikovat, kdo jste a přitáhnout kandidáty nebo firmy, které s vámi skutečně ladí? Ozvěte se mi, pomůžu vám s tím.
—————————-
Kdo mě nezná – jsem Martina Koláčková, kariérní poradce | Recruiter | Employer Branding specialista, který staví na praxi