ŠPATNÉ PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ JE JAKO BĚŽÍCÍ ANTIVIRUS

Je jedno, jestli to vnímáme víc nebo míň, ale je to tak. Špatné prostředí (a potřeba ho vytěsnit) nám prostě bere energii. Zpomaluje to náš vnitřní procesor.
Podobně jako když se snižuje výkon počítače při běžícím antiviru nebo na pozadí instalovaných aktualizací. I když o nich vědomě nevíme, cítíme, že je to nějaké pomalé…

A i když si nějak zvykneme fungovat v nevyhovujícím prostředí, stojí nás kus energie, abychom nevnímali:

▶️ telefonáty, smích, hudbu nebo přílišné ticho, debaty kolegů,
▶️ hluk zvenčí,
▶️ teplo nebo zimu, moc nebo málo světla (každý má jinou potřebu a nikdy nebudou všichni spokojeni),
▶️ neosobní pracovní stůl nebo parkování, o které se zaměstnanci skoro perou (neb bookování),
▶️ vzdálenost a denní dojíždění (za Covidu se očekávalo, že bude možné pracovat remote pořád),
▶️ a nejvíc toxické lidi…(ti jsou z konzultací jedny z nejčastějších důvodů odchodu ze zaměstnání)

Produktivita v takovém prostředí bude výrazně nižší než v prostředí, kde nás tyto vjemy neruší a naopak pozitivně stimulují a můžeme se koncentrovat na práci aniž by nás z ní pořád něco vytrhávalo.

Jasně HOME-OFFICE není pro každého (a někteří sami přiznávají, že nad sebou potřebují bič). Aby byl funkční, vyžaduje
– sebedisciplinu,
– jasně dané úkoly, kdy je neoddiskutovatelné, že jsou splněné v termínu,
– důvěru a vyzrálost nařízeného,
– chuť se třeba jednou týdně vidět s týmem a prodiskutovat, co je potřeba.
a jsou logicky i profese, kdy to nejde.

Kdo nemá vnitřní disciplínu a na práci kašle, nebude ji mít ani v kanceláři (sedět 8 hodin v práci neznamená, že mám kvalitní výkon). Naopak, ti, kteří byli tahouni a produktivní doma, těm se produktivita logicky sníží.

Suma sumárum, selským rozumem mi to rušení home-office nějak nevychází. A jestli je cílem, aby lidi dávali výpověď bez odstupného, tipuju, že odejdou právě ti samostatní a disciplinovaní tahouni, kteří se nebojí, že se uplatní jinde. A ve firmách zůstanou primárně ti, co jsou zdarma drazí….(čest výjimkám).

Já jsem ráda, že v rámci možností můžu občas trávit čas na terase, obklopena zelení a spoustou zpívajících ptáčků (přirozeným lékem na stres).

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>