RECRUITER JE VIZITKOU FIRMY

Tečka. Pokud je nekompetentní a nedělá svoji práci kvalitně, tak je to obvykle proto:

1) že si management myslí, že to není vůbec důležitá role a vezme tam juniora po škole (milenku, sestru, kamarádku…), který nemá zkušenosti v oboru. Věří tomu, že tu jde přece jenom o lidi a povídání si s nimi, tj. tady nemůže nic zkazit.

Takový nezkušený člověk:
– je těžko partnerem zkušených manažerů a dokáže usměrnit jejich nároky,
– nedokáže snadno pochopit komplexnost fungování konkrétních týmů, vztahů, pochopit technologii, procesy apod., aby to dokázal čitelně předat kandidátům a vybrat ty nejvhodnější,
– ptá se hloupými otázkami typu: „Kde se vidíte za 5 let“ protože neví, jak jinak získat odpověď na to, jestli se jeho očekávání shodují s možnostmi firmy.

2) zaměstná tam nekompetentního člověka, který má možná praxi, ale svým chováním odradí potenciální zaměstnance.

Prostě arogantní blbec, který možná i dodržuje nařízení firmy (v systému plní všechna KPI´s), ale svým chováním paralyzuje business. Takový „typ obchodníka“, který si z úkolů vyzobe, co se mu hodí a zbytek nechá vyhnít…Obsadil pozice? Obsadil. Že u dalších 99 % lidí vypadá firma jako arogantní, to ho netankuje. Až to začne firmě vadit, půjde o dům dál. Po mě potopa…

3) zaměstná šikovného recruitera, ale nasype na nej tolik práce a takové KPI´s, že i když recruiter hlasitě křičí, argumentuje, že takto tu práci nedokáže dělat kvalitně a že takto přichází o potenciální kandidáty (ti si dobře pamatují, kdo jim neodpověděl na CV), nikoho to nezajímá.

Ty dopady totiž nejdou vidět hned. Nějak ty nábory stále jdou.. a třeba až za delší měsíce a roky se projeví to, co management nechtěl vidět.

Nebo i ten šikovný recruiter se snaží z arogantních manažerů získat nějaké informace, ale pokud je pro ně póvl a hadr, který je jenom obtěžuje nějakými lidmi, pak nedokáže svoji práci dělat kvalitně (dobrý nábor si vyžaduje spolupráci s hirign managerem). Výsledek takového náboru je opět neprofesionální. Akorát s tím, že se plive po recruiterovi, který je (na rozdíl od manažera za oponou) hezky vidět.

Po zkušenosti s takovým neprofesionálním recruitingem (vlastní zkušenost nebo zkušenost přátel) odmítají potenciální kandidáti v takové firmě pracovat, protože „Jak to asi vypadá ve firmě, kde nejsou schopni ani kandidátovi odpovědět. O takovou firmu nemám zájem!“

Jak je vidět i z reakcí na soc. sítích. ať se nám to líbí nebo ne, RECRUITER JE TVÁŘÍ FIRMY (podobně jako obchodník, recepční, asistentka jednatele, vrátný) a tam, kde to pohnojí, přichází firma nejen o kandidáty, ale i o dobré jméno a možná nepřímo i o zákazníky svých produktů.
A to ani velmi drahý HR marketing nedokáže snadno zvrátit…

Tak až zase budete plivat na neschopné HR, věřte, že za tím může být schováno ledacos. I jen to, že je ve firmě recruiter sám a během dovolené nemá zastupitelnost nebo váš životopis byl jeden ze sta, který se zatoulal do spamu.

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>