JAK DEMOTIVOVAT TAHOUNY VE FIRMĚ?

1) DLOUHODOBĚ JE PŘETĚŽUJTE

Zvládáš? Nestěžuješ si? Plníš nereálné výsledky? Pak si zasloužíš odměnu – dostat další, těžší úkoly. Protože jen ty to zvládneš.

Musíš chápat, že po Františkovi ani Aničce to nemůžeme chtít. Vždyť víš, že oni dělají chyby a nedá se na ně spolehnout.

Ne, oni se ti v kuřárně nesmějí, jaký jsi blbec, to se ti jenom zdá. Věř mi!

2) KDYŽ Z VYČERPÁNÍ ZAČNOU ČAS OD ČASU DĚLAT CHYBY, NEBO NEMAJÍ TAKOVÉ VÝSLEDKY, ZAČNĚTE JE PODEZŘÍVAT, ŽE TO DĚLAJÍ NASCHVÁL.

Loni strhal rekordy, a letos je jenom nadprůměrný? Tak to dělá určitě naschvál. Vsadím se, že se na to vykašlal a provokuje. Je potřeba ho kontrolovat a pustit se do mikromanagementu. To určitě pomůže.

3) PŘENÁŠEJTE NA NĚ SVOJE BUSINESSOVÁ RIZIKA

Jasně, chápeme, že jste si tuto firemní transformaci nevymysleli, ale je to pro naše dobro. Že vás navržené systémy vrátí o 2 kroky zpět? To se vám určitě zdá, jste moc negativní. Společně to zvládneme a když to dobře dopadneme, na společném callu vám poděkujeme.

Že musíte už 2. rokem pracovat o 20 – 30% nad rámec svých úkolů? Ale to se dalo čekat, to se stává u každé transformace. Že chcete proplatit přesčasy nebo aspoň dostat prémie? To nejde – musíte přece chápat, že nás stojí hodně peněz nakoupit nové systémy a platit externí konzultanty.

Taky podražil materiál a dodavatelé ho bez zaplacení nedodají. Že ta rizika máme přenést do ceny zákazníkovi, jako to dělá náš dodavatel? Ale to si můžeme poškodit dobré vztahy…

Rozumějte, my tu transformaci přec děláme pro vaše dobro! Že už nemůžete? To nás mrzí, tak my za vás najdeme náhradu. Jen ještě počkejte 2 měsíce, abyste mohli dobře předat svoje know-how. A taky musíte brát ohled na kolegy, na které ta vaše práce padne.

————–
Je až děsivé, jak se ty příběhy a důvody výpovědí ve svých principech neustále opakují. Vždycky si moc přeju, abych každému takovému člověku mohla nabídnout práci, kde si ho budou vážit a brát jako partnera, ne jako tažného koně k dosažení firemních cílů. Nebo jako citron, který vymáčknou a když už je bez šťávy, tak ho zahodí…

#martinakolackova #talent #uvaha #pribehyzpohovoru #zamestnani #motivace

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>