kteří jsou ve firemní hierarchii pod vámi a nevěříte jejich práci, nikdy to nebude fungovat, i kdyby pro vás pracovali ti nejlepší v oboru. Někteří se budou pár týdnů, měsíců nebo let snažit ukázat, že svoji práci dělají dobře, ale jak to tak u tahounů bývá, časem se to zlomí a není cesty zpět. Odejdou bez jediného slova.
Recruiteři, poznáváte se v těch větách směrem k manažerům?
▶️ mzdy nejsou konkurenceschopné (mezi naším max. a minimem konkurence je rozdíl 15 tisíc), bez nich kvalitní lidi nenabereme. A už vůbec neexistuje přetahovat z jiných firem, když nemáme co nabídnout
▶️ nehodnoťte kandidáta jen podle špatně napsaného CV a prvotních domněnek, ale i dle doplněných informací z prvního prescreaningu
▶️ zájemce o obyčejnou admin pozici nebude absolvovat 3 kola, kde se ho ptáte stále na to stejné – pojďme to zrychlit a zefektivnit.
▶️ pokud chce kandidát plat 50 tisíc, nemá smysl si ho zvát na druhé kolo, když mu chcete nabídnout 40 tisíc
▶️ kvalitu odborníka nepoznáte jen tím, že znáte detailní příběhy, proč z odešel ze všech zaměstnání ani podle otázky kde se vidí za 5 let, jestli má děti nebo jaký je ročník narození. Zaměřte se na náplň práce, jak člověk přemýšlí a jestli mu dokážeme splnit to, co v práci potřebuje.
▶️ když už se ptáte kandidáta, proč byste měli vzít právě ho, tak je fér říct, proč by měl chtít pracovat pro vás.
▶️ při 40 otevřených náborech není kapacita aktivně hledat
A poznáváte ty odpovědi směrem k nám?
▶️ nemůžeme dát vyšší mzdu, museli bychom přidat ostatním a na to nemáme
▶️ ano, víme, že máte letos ne 20 ale 40 pozic, ale my jsme měli vždycky jenom jednoho člověka na nábor. S tím se nedá nic dělat, takový je blue print.
▶️ proč posíláte málo kandidátů? Určitě pro to nic neděláte. Sepište mi do detailu, co jste pro to dnes všechno udělali. Budeme si volat každý druhý den a chci slyšet čísla!
▶️ dnes jsem neviděli inzerát na jobsech, jak je to možné!
▶️ nepište do inzerátu, že manažer je zkušený ani další neformální věci, já to tam nechci. V textu nahraďte slovo minimálně slovem alespoň! A říkejte jen to pozitivní, jinak nenastoupí
▶️ proč nám tu naši nabídku zase odmítli? Zkuste jim zavolat a přesvědčit je.
▶️ sice chtěli 50, ale zeptejte se, jestli by to nedělali za 40.
▶️ proč ta personální agentura nemá ten náš inzerát na svých stránkách, když pro nás pracuje formou success fee?
▶️ ne, na další inzerci, marketing ani jiné aktivity nemáme budget.
Jeden o voze, druhý o koze. Kvalitní recruitment je o partnerském vztahu a důvěře mezi manažerem a recuriterem. A i kdyby udělal recruiter sebelepší dojem na kandidáta, stačí rozhovor s povýšeným, neprofesionálním, nepřipraveným manažerem a je po nástupu. Ale za to může samozřejmě recruiter, protože kandidáta špatně vybral….
P.S. jestli náhodou neplatí: „Podle sebe soudím tebe.“
#martinakolackova#recruiting#nabory#partnerstvi#duvera#spoluprace