MANAŽEŘI, ZBAVTE SE SVÉ OSAMĚLOSTI

Manažer nebo lídr – stále je to člověk, který má zodpovědnost za splnění úkolů, které deleguje svému týmu a zodpovídá se majiteli/jednateli.

Při dnešním tempu a tlaku není vůbec snadné umět naslouchat svým lidem, mít k nim individuální přístup a dokázat je motivovat tak, aby svoje úkoly plnili, aniž by jim stál za zády a nemusel řešil nějaké problémy.

Zejména ve firmách, kde se manažer recruitoval z pozice odborníka v daném oboru, často řešíme otázku, jak pracovat s jednotlivými podřízenými, když je každý z nich jiný – ať povahově, věkem, energií, stylem práce.

Současně se dnes a denně utvrzuji, jak jsou mnohdy manažeři ve svých rozhodnutích osamoceni. Existují témata, která nechtějí a nemůžou komunikovat se svými nadřízenými i kolegy.

  • Protože mají obavu, že když nepřijdou sami s odpovědí nebo řešením, budou si majitelé nebo top management myslet, že selhali a na svoji roli nestačí.
  • U podřízených se bojí, aby neztratili autoritu a neukázali svoji Achylovu patu.
  • Domů si práci nosit nechtějí anebo nemají s kým by některé situace sdíleli a diskutovali.

Ve firmě tak bývá často jediným „nezávislým“ pomocníkem managerů personalista, který zastává roli business partnera.

Stává se poměrně běžně, že už první setkání či konzultace s kovaným personalistou pomáhají manažerovi k utříbení myšlenek, nalezení nových kroků k řešení konkrétních situací a značné emoční úlevě.

S čím vám, manažerům, může dobrý personalista pomoci?

  • pojmenovat, kde má firma silné a slabé stránky a kam směřuje a pojmenovat tak employer branding,
  • ušetřit spoustu času s předvýběrem profesně i lidsky vhodných zájemců o práci  (čímž se sníží nejen náklady na recruiting a zaučení, ale i fluktuace),
  • pomůže vám utříbit si myšlenky a mnohdy se na situace podívat i z jiných úhlů pohledu,
  • vnímá změnu atmosféry ve firmě ještě dřív, než ji vidí ostatní. Dokáže rozklíčovat, kde se něco „kazí“ a na situaci upozornit včas, tj. než vznikne nepříjemný problém (odejde pro firmu stěžejní člověk a kolegové jsou překvapení, přestože on intenzivně naznačoval, že už nechce být součástí směru firmy).

Jak si vybrat dobrého personalistu, který bude vaším business partnerem? Věřte, že krásné CV a praxe z věhlasného korporátu vám nezaručí, že vám personalista přinese to, co potřebujete. Vybírejte si k sobě člověka, který

  • k vám lidsky „sedne“ a mluví vaší řečí (nezapomínejte, že personalista navenek reprezentuje firmu na trhu práce, tj. lidé očekávají, že je vzorek toho, jak se lidé ve firmě běžně chovají),
  • je empatický a dokáže číst mezi řádky, nechybí mu lidskost, a dokáže skloubit potřeby manažerů i lidí,
  • znalosti z procesů a ekonomiky firmy a dokáže si dát situace do souvislostí,
  • je přirozený mediátor (přechází konfliktům nebo umí napomoci je vhodně vyřešit),

Chcete pomoct při výběru personalisty, který vám dokáže najít ty nejlepší lidi do vašeho týmu? Ráda vám s tím pomůžu.

Věřte, že jako manažeři na svoji roli nemusíte být nutně sami. Najděte si k sobě skutečně kvalitního personalistu (je na vás, jestli interního nebo externího) a získáte tak týmového parťáka či mentora, který vám nejen pomůže řešit různé zapeklité situace, ale často jim i elegantně předcházet.

Máte zájem vědět víc? Ozvěte se mi!

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>