Prý DĚLAT PŘEDVÝBĚR LIDÍ K POHOVORU PODLE ŽIVOTOPISU, je stejné, jako dělat KÁDROVACÍ POSUDEK (tvrdí někteří zdejší „specialisté na marketing“).

Opravdu? Hmm, hned jsem si vybavila situaci, když mi známá ze zahraničí dala nějaký vzorek kosmetiky 👠💄👸, na kterém nebylo vůbec napsané, k čemu je. Nedozvěděla jsem se, jestli je to krém na rty 👄, na oční okolí👀, na ruce 💅 anebo něco jiného.

Co tím chci říct? Když si pořizujete výrobek, často je to proto, že potřebujete, aby uspokojil nějakou vaši potřebu.

Stačilo by vám, kdyby bylo na obale napsané: „Něco na koupání„, „Něco do kuchyně na vaření„, „Nějaká kosmetika„, nebo potřebujete vědět informaci, jaké má produkt vlastnosti, v čem konkrétně vám může pomoct?

Je to stejně „nic neříkající“ jako když v životopise uvedete

▶ posledních 5 let „OSVČ“  – bez specifikace toho, čemu jste se konkrétně věnovali….

▶  nyní „obchodník“ – bez specifikace jaký obchod: akvizice, rychloobrátka vs. zakázková výroba, sofistikovaný produkt, obchod od A do Z nebo jen po uzavření smlouvy, nějaké vedení lidí, ambulantní prodej,..

Těm, kteří budou hledat jenom „nějakého obchodníka“ a „nějakého zaměstnance“ a vy jenom „nějakou práci“, to takto bude stačit. Ostatním doporučuji být konkrétnější 🙂

Přidejte se k diskutujícím na LinkedInu >> 

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>