JAK SE POZNÁ DOBŘE NAPSANÝ INZERÁT?

A samozřejmě i životopis? Ten, kdo si ho čte, dokáže jednoduše vlastními slovy parafrázovat/zopakovat v čem je podstata dané práce/pracovní zkušenosti. A dokáže vystihnout reálnou podstatu (jednoduše trefa do černého)

Jak to myslím?
Když vám řeknu: „Koupila jsem si oblečení!“ Co si vybavíte? Pravděpodobně nějaké sezónní oblečení, co jste teď řešili. Případně oblečení, ve kterém si mě vybavíte na fotce apod.

Když vám řeknu: „Koupila jsem si dlouhé áčkové letní šaty na ramínka. Byly bílé s velkými červenými květy.“, tak už rozdíl mezi realitou a tím, co si vaše hlava představí, bude poměrně malý. A právě o to jde. Obecné heslovité info nefunguje, protože dáváte druhé straně prostor, aby si na základě klíčových slov vytvořil svůj profesní příběh, nikoliv ten váš.

Pojďme se podívat, proč je tento inzerát špatně psaný:

„Hledáme obchodníka
– práce v terénu i v kanceláři
– péče o klienty i akvizice
– vyjednání podmínek se zákazníky v češtině i angličtině“

1) pouze popisuje to, co dělá každý obchodník
2) po přečtení nemám odpověď na žádnou z následujících otázek, které potřebuji proto, abych dokázala posoudit, jestli mě to zajímá:

– Je to nová pozice nebo se rozšiřuje tým?
– Z kolika % se jedná o akvizice a z kolika péče o klienty?
– O jakou lokalitu se tu jedná?
– Kdo je zákazník (B2B nebo B2C)
– Jaké je portfolio produktů? Jedná se o komplexní investiční celky nebo jen o množstevní přeprodej?
– Jak velký je tým? Kolik nás obchodníků je? Kdo je můj šéf?
– Jak se prodeje daří? Cílem je navýšit / stabilizovat obrat, expandovat na nové trhy nebo řešit primárně up-selling?
– Kde moje role končí? Podepsáním smlouvy, nebo sleduji výrobu a dávám průběžné info zákazníkovi?
– Jaké jsou zvyklosti – 3 dny v týdnu v terénu, nutnost jezdit každý týden do kanceláře apod.
– Auto i k vlastním účelům?


Mohla bych pokračovat spoustou otázek, které jdou k pozici, ale taky se soustředí na tzv. orámování. Ale o tom zase někdy příště…

Máte zájem projít vaše inzeráty a najít, kde je zakopaný pes? Ozvěte se mi na e-mail martina@martinakolackova.cz, ráda vám pomůžu.

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>