JAK NIKDY NEPSAT NÁPLŇ PRÁCE V ŽIVOTOPISU

„obchodní ředitel firma XYZ
– zodpovědnost za obrat a zisk společnosti
– plánování obratu a výnosu
– komunikace s odběrateli a dodavateli
– zodpovědnost za smlouvy, pohledávky a závazky. „

„obchodní ředitel firma ABC
– zodpovědnost za obrat a zisk společnosti
– plánování obratu a výnosu
– komunikace s odběrateli a dodavateli
– zodpovědnost za smlouvy, pohledávky a závazky. „

A totéž jako přes kopírák u dalších 2 firem, kde jste v minulosti pracovali taky v roli obchodního ředitele..

Víte proč je to špatně? Protože takto napsaná náplň práce vlastně říká to, co všichni víme = co obecně dělá člověk v roli obchodního ředitele. Ale taky víme, že není obchodní ředitel, jako obchodní ředitel…. a to je to, co nás zajímá. Co konkrétně jste vy dělali v každé z firem. Vaše kompetence, denní rutina… co je VAŠE PŘIDANÁ HODNOTA v procesu firmy.

Navíc je faul, když dané firmy ani nevygooglíte (už neexistují, nebo nemají webovky). Napište v 1-2 větách o jakou firmu jde.

Napíšu pár postřehů a budu ráda, když pak doplníte další otázky, na které byste měli získat ze CV odpověď …. ať si to uděláme jako cvičení společně a vy si to líp zafixujete.

1) netuším, co je to za firmu (globální, hodně svázaná procesy, malá s nutností velké improvizace, …)

2) vůbec netuším, v jakém odvětví a jakého charakteru ten obchod je (rychloobrátka, technický obor, typ zákazníků?)

3) o jaké produkty se jedná (vyrábíme je, nebo jsme jen prodejci?)

4) kdo je zákazník? B2B nebo B2C? jaké jsou to typově firmy, v jaké oblasti, v jakých zemích?

5) jak velký tým vedu? Jak lidi motivuji k dobrým výsledkům? Starám se o KPI´s, jsem svým lidem mentorem?

6) Co se mi za těch X let povedlo? Rostou obraty? Rozšířili jsme tým? Expandovali jsme na nové trhy? ….. pokud ano, jaký podíl jsem měl na tom výsledků já v roli obchodního ředitele….

Přidáte další otázky, které vám chybí k tomu, abyste si dokázali udělat relevantní obrázek o daném člověku, jeho práci a čím by mohl být prospěšný u vás ve firmě? Jaké emoce ve vás takové CV vyvolává?

P.S. totéž pravidlo platí i u modrých límečků. Např. skladník očekává, že bude pracovat ve skladu a možná na směny. Co ho zajímá je např. rozloha skladu, jestli je temperovaný, jak těžká břemena tam jsou, co za produkty, čistota, práce s PC ano nebo ne, upravuje se materiál (řezání apod.) třeba v tandemu, je to sklad pro příjem/výrobu/expedici, musí umět pracovat s VZV apod….

Chce si porovnat, jaké má zkušenosti a jestli to, co je pro něj důležité nový zaměstnavatel nabízí. A to, co mu vadí, nejspíš v dané firmě nebude (detaily si pak ověří na pohovoru)…. ale ty základní informace pro dokreslení chce znát už z inzerátu, aby se rozhodl, jestli pošle CV nebo ne.

Je pro vás snazší se poradit se zkušeným HR? Pak mám pro Vás řešení CV na míru.

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>