JAK NIKDY NEPSAT NÁPLŇ PRÁCE V ŽIVOTOPISU

„obchodní ředitel firma XYZ
– zodpovědnost za obrat a zisk společnosti
– plánování obratu a výnosu
– komunikace s odběrateli a dodavateli
– zodpovědnost za smlouvy, pohledávky a závazky. „

„obchodní ředitel firma ABC
– zodpovědnost za obrat a zisk společnosti
– plánování obratu a výnosu
– komunikace s odběrateli a dodavateli
– zodpovědnost za smlouvy, pohledávky a závazky. „

A totéž jako přes kopírák u dalších 2 firem, kde jste v minulosti pracovali taky v roli obchodního ředitele..

Víte proč je to špatně? Protože takto napsaná náplň práce vlastně říká to, co všichni víme = co obecně dělá člověk v roli obchodního ředitele. Ale taky víme, že není obchodní ředitel, jako obchodní ředitel…. a to je to, co nás zajímá. Co konkrétně jste vy dělali v každé z firem. Vaše kompetence, denní rutina… co je VAŠE PŘIDANÁ HODNOTA v procesu firmy.

Navíc je faul, když dané firmy ani nevygooglíte (už neexistují, nebo nemají webovky). Napište v 1-2 větách o jakou firmu jde.

Napíšu pár postřehů a budu ráda, když pak doplníte další otázky, na které byste měli získat ze CV odpověď …. ať si to uděláme jako cvičení společně a vy si to líp zafixujete.

1) netuším, co je to za firmu (globální, hodně svázaná procesy, malá s nutností velké improvizace, …)

2) vůbec netuším, v jakém odvětví a jakého charakteru ten obchod je (rychloobrátka, technický obor, typ zákazníků?)

3) o jaké produkty se jedná (vyrábíme je, nebo jsme jen prodejci?)

4) kdo je zákazník? B2B nebo B2C? jaké jsou to typově firmy, v jaké oblasti, v jakých zemích?

5) jak velký tým vedu? Jak lidi motivuji k dobrým výsledkům? Starám se o KPI´s, jsem svým lidem mentorem?

6) Co se mi za těch X let povedlo? Rostou obraty? Rozšířili jsme tým? Expandovali jsme na nové trhy? ….. pokud ano, jaký podíl jsem měl na tom výsledků já v roli obchodního ředitele….

Přidáte další otázky, které vám chybí k tomu, abyste si dokázali udělat relevantní obrázek o daném člověku, jeho práci a čím by mohl být prospěšný u vás ve firmě? Jaké emoce ve vás takové CV vyvolává?

P.S. totéž pravidlo platí i u modrých límečků. Např. skladník očekává, že bude pracovat ve skladu a možná na směny. Co ho zajímá je např. rozloha skladu, jestli je temperovaný, jak těžká břemena tam jsou, co za produkty, čistota, práce s PC ano nebo ne, upravuje se materiál (řezání apod.) třeba v tandemu, je to sklad pro příjem/výrobu/expedici, musí umět pracovat s VZV apod….

Chce si porovnat, jaké má zkušenosti a jestli to, co je pro něj důležité nový zaměstnavatel nabízí. A to, co mu vadí, nejspíš v dané firmě nebude (detaily si pak ověří na pohovoru)…. ale ty základní informace pro dokreslení chce znát už z inzerátu, aby se rozhodl, jestli pošle CV nebo ne.

Je pro vás snazší se poradit se zkušeným HR? Pak mám pro Vás řešení CV na míru.

foto: free foto Canva

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>