Otevřete si dveře MOTIVAČNÍM DOPISEM!

O tom, proč psát motivační dopis jsem se rozepsala už v dřívějším článku. Dnes půjdu k věci, protože si myslím, že nejlepší je vidět všechno na konkrétním příkladě. Rozhodla jsem se proto „rozpitvat“ jeden motivační dopis, který na první pohled může působit, že je zpracovaný dobře. Posvítíme si na jednotlivé části a já vám prozradím, co a proč je dobré napsat jinak. Na konci článku pak najdete, jak by tento motivační dopis měl správně vypadat.

Pojďte si nejdříve přečíst původní motivační dopis. Barevně jsem označila a očíslovala ty části, ke kterým najdete níže můj komentář.

motivacni-dopis-rozbor-obr

ad 1) Je vhodnější dát si tu práci a najít jméno konkrétní osoby, které dopis píšete. Dáváte tím jasně najevo, že se obracíte konkrétně na ni. (Navíc vycházíme z obecné logiky – znáte to, když zadáte úkol konkrétní osobě, je větší pravděpodobnost, že bude hotový, než když  řeknete “mělo by se udělat”…. ).

ad 2)  Je důležité vypíchnout jednu nebo 2 věci, které mě, jako kandidáta, něčím oslovily, a proto bych rád/a pracovala právě na tomto pracovním místě. I když se zdá, že je v tomto motivačním dopise zdůvodněné, proč tam chce Píďalka pracovat, všimněte si, že popisuje, proč je to výhodné právě pro ni! Ale zaměstnavateli jde primárně o to, proč vy jste motivovaní dělat tuto práci a co umíte. Takže ještě jednou – vložte do toho odstavce svoje emoce a vyzdvihněte jednu anebo dvě věci z inzerátu, které vás očarovaly a řekly vám: „Toto je přesně to, co hledám“.

ad 3) Vůbec neuvádějte věci, které nesouvisí s danou prací – zaměstnavatele nezajímá, že jste sportovně založení, pokud to není součástí výkonu práce.  Je sice dobré, že zmiňujete informaci o studiu na vysoké škole, které je zaměřené na stejnou profesní oblast, jako pracovní nabídka. Jen je lepší napsat, proč jste se rozhodli tento obor studovat, než opět uvést, že tato práce je pro vás způsobem, jak si získat praxi v oboru.

ad 4) Tady je fajn, že zmiňujete komunikaci (pokud je to jedna z důležitých podmínek pro výkon této práce) a hlavně to, jak ji využíváte. Informace, že kurty patří otci, bohužel, budí dojem nedůvěry. Opět je to informace, která není důležitá a není třeba ji uvádět.

ad 5) Otázku slabých stránek je vhodné nechat na osobní pohovor. Jsou to informace, které teď nemají prioritu.

ad 6) První část věty je výborná. Druhá část vlastně říká, že kus papíru snese všechno (byť je to pravda) – což trošku vyzní, že ani v tomto motivačním dopisu nemusí být všechno pravdivě napsané a vyzýváte tak personalistu, aby si vás pozval na pohovor a ověřil si co jak to vlastně je.

CELKOVÉ ZHODNOCENÍ TOHOTO MOTIVAČNÍHO DOPISU

+  je přirozený a jeho autorka je spontánní, otevřená a nesnaží se nijak stylizovat, nepoužívá otřepané a prázdné fráze,

+  je v něm uvedeno, co může nabídnout/co umí a jaké jsou její silné stránky, které se hodí pro výkon této práce,

–  je příliš dlouhý a obsahuje některé informace, které s daným místem nesouvisí anebo je lepší je nechat až pro osobní setkání.

 

A JAK BY MĚL SPRÁVNĚ VYPADAT, ABY OSLOVIL A OBSAHOVAL VŠECHNO DŮLEŽITÉ?

Třeba takto:

motivacni-dopis-jak-ma-vypadat-2

 

Věřím, že Vám tento rozbor pomohl pochopit co se od motivačního dopisu očekává a jak ho napsat. I mně trvalo několik let, než jsem vytvořila jednoduchý vzorec a návod, jak si ho můžete vytvořit sami. Najdete ho v mém e-booku Krok za krokem k nové práci.

Pokud jste v situaci, kdy Vám na konkrétní pracovní nabídce velmi záleží, pak vám s jeho vypracováním ráda pomůžu a ušiji ho vám i dané nabídce na míru.

Líbí se vám moje práce? Potřebujete aktualizovat životopis, který je vaší vstupní branou na pohovor? Pak přijďte na můj kurz, který se uskuteční 29. listopadu 2016 v Brně.

Mějte se krásně,

Vaše

podpis.2 small

 

Máte-li zájem získat kompletní informace k motivačnímu dopisu, podívejte se na nový e-book MOTIVAČNÍ DOPIS snadno a rychle

Martina Koláčková

Profesi personalisty se věnuji více než 11 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR analýzy, HR Branding, Recruiting, HR poradenství.
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce.
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *