Ano, nezaměstnanost se sice zvýší, ale otázkou je:
▶ Jací zaměstnanci z firem odejdou jako první. Často jsou to ti, se kterými jsou zaměstnavatelé nejméně spokojení (ale pozor, nemusí to být vždycky ti méně schopní, ale i ti, kteří ukazují na potřeby změny).
▶ Budou ti dobří mít chuť jí k vám pracovat? Nabídnete jim něco víc, než srovnatelný plat a spoustu planých slibů?
▶ Lidé si za poslední měsíce zvykli na určitý standard a nebudou chtít tolik slevit. A nemyslím peníze. Hledají smysl v práci a cokoliv, co jim (často i jen na nevědomé úrovni) vrací vloženou energii.
Neřešte to, co bude až někdy. Berte KRIZI (na trhu práce) jako příležitost NAUČIT SE S DOSTUPNÝCH ZDROJŮ vytěžit co nejvíce. Prostě jako OČISTU – nefunkční nahradit funkčními.
Přestaňte se litovat, že nejsou lidi a raději pracujte na tom, abyste se naučili naslouchat svým lidem, naučili se táhnout za jeden provaz (ideálně stejným směrem) a dávali o své firmě vědět třeba kariérními stránkami (které plní funkci jen pokud jsou autentické a pravdivé).
Pojmenujte svoje FIREMNÍ DNA, svoji identitu a budujte svůj Brand = DOBRÉ JMÉNO ZAMĚSTNAVATELE.
Přidejte se k diskutujícím na LinkedInu >>