Máte skvělý nápad, komunikujete to se svým šéfem, který je velký sympaťák a přesto se nehnete ani o píď a neskutečně vás to frustruje. Hlavně proto, že to není poprvé a stojí vás to neskutečné množství energie. Ze svého pohledu jste vyčerpali všechny možnosti k tomu, abyste se pohnuli z místa a NIC. V hlavě se vám honí myšlenky, jestli to všechno zabalit a dát výpověď anebo se smířit s danou situací a už se o nic víc nesnažit.
V tomto článku se dozvíte, jaké máte možnosti řešení nevyhovující situace i kde můžete nevědomky dělat chyby v komunikaci svého nápadu.
To, jak zareagujeme, když se nám něco nelíbí, hodně závisí na tom, jestli cítíme, že můžeme něco změnit. Dle klasické knihy ekonoma Alberta Hirschmana jsou 4 různé možnosti, jak se postavit situaci, která nám nevyhovuje.
Protlačit změny není jednoduché téměř nikdy a odchodem můžeme docílit jenom to, že se nám podobná situace stane příště znovu (a navíc budeme dle CV vypadat jako fluktuanti).
Jak už jsem psala před pár měsíci v článku 4 tipy, jak vzít pracovní život do svých rukou. V případě, že nás firemní prostředí doslova dusí a máte pocit, že horší už to být nebude, je dobré promluvit o svých myšlenkách a připravit se na odchod, pokud to bude nezbytné.
Pokud chcete, aby vašim nápadům někdo věnoval pozornost, ukažte, že něco umíte. Získáte si respekt a budou vám naslouchat.
Jak na to, abychom se vyjádřili a náš názor měl šanci na úspěch, na to se podíváme v dalším odstavci.
Je na vás, jestli se rozhodnete příště mluvit anebo mlčet. Z dlouhodobého hlediska je potřeba připomenout, že …
V životě obvykle litujeme toho, co jsme neudělali (byli bychom odvážnější, razantnější, otevřenější…).
Tyto změny, o kterých se zmiňuji se netýkají jenom pracovního prostředí. Totéž platí např. v manželství nebo jiných komunitách.
Držím pěsti, aby bylo kolem nás víc a víc smysluplných a funkčních změn 🙂