„NE, JÁ JSEM STRIKTNĚ RACIONÁLNÍ A ANALYTICKÝ TYP, NĚJAKÉ PODVĚDOMÍ, TO JDE MIMO MĚ“
Jó, to si myslí spousta lidí a kdyby to tak opravdu bylo, tak by marketing vůbec neexistoval a díky dnešní obrovské nasycenosti v každém segmentu, by marketéři nehledali cesty, jak přitáhnout zákazníka nejen na vědomé úrovni.
Co to má společného s výběrovým řízením a životopisem?
Mnohé. Ani tady se nedá ignorovat, že nás ovlivňuje podvědomí. Pamatujete si ve škole, že ten, kdo něčemu nerozuměl, mluvil obecně a snažil se okecávat? Dodnes, když někdo okecává a chodí kolem horké kaše, vzbuzuje to v nás pocit, že něco neví, něco skrývá.
Takže když v životopisu i u pohovoru
➡ budete používat zejména obecné fráze, klišé, budete mlžit, vzbudíte nedůvěru a bude vás stát neadekvátně větší úsilí, abyste přesvědčili druhou stranu o vašich kvalitách. A i tak budete pod větším drobnohledem.
➡ budete konkrétnější a osobitější, pak je pro personalistu mnohem snazší zhodnotit, jestli jste na dané místo ten pravý/pravá. ❗ALE tady je druhá stránka této zákeřné podvědomé domněnky. Když se nechá hodnotitel „unést“, může upřednostnit poutavého kecálka před někým, kdo má větší kvality, ale horší vyjadřování.
❗ALE pozor, existuje i druhá stránka této zákeřné podvědomé domněnky. Když se nechá hodnotitel „unést“, může upřednostnit poutavého kecálka před někým, kdo má větší kvality, ale horší vyjadřování.
Přidejte se k diskutujícím na LinkedInu >>