KDO MÁ ZODPOVĚDNOST ZA VÝBĚR NOVÉHO ČLOVĚKA?

Poslední slovo u výběrového řízení má manažer, který je zodpovědný za výsledky svého týmu a měl by si vybrat člověka, který mu pomůže výsledků dosáhnout. Personalista je by měl být jeho parťákem a měl by mu

▶️ pomáhat definovat koho a proč potřebuje, tj. usměrnit jeho představy, aby nehledal supermana za 15 tis. měsíčně,

▶️ umět všechno efektivně sepsat do inzerátu a vědět, kde a jak hledat nové lidi,

▶️ průběžně ho informovat a případně podle trhu a kandidátů debatovat o úpravě některých požadavků,

▶️ udělat předvýběr, tj. přečíst každé CV, zamítnout ty, kteří jednoznačně nesplňují podmínky a zavolat všem, kteří by mohli být vhodní anebo je potřeba některé věci upřesnit a ty zajímavé pozvat k osobnímu pohovoru

▶️ být mediátorem mezi kandidátem a manažerem

▶️ zajistit kompletní proces (výběrové řízení je tak trošku projekt, který má svoje funkční souslednosti a je třeba je dodržet) – aby všichni měli kompletní informace a nestalo se, že jeden nebo druhý neví, na co a proč se čeká, tj. jejich motivace ke společné spolupráci by tak brzo vyprchala.

Personalista by měl být PARTNEREM manažerovi, dávat mu zpětnou vazbu a přinášet další úhel pohledu s cílem uspořit manažerovi čas a snížit riziko špatného výběru.

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>