Všichni nabízíme ve své podstatě totéž a to, čím se lišíme, je (kromě ceny) zejména naše přidaná hodnota, forma, NÁŠ PŘÍSTUP K PRÁCI A K LIDEM. Moc se mi líbil příspěvek o LIDSKOSTI, který perfektně popisuje to, co já bych sáhlo dlouze popisovala (však mě znáte), a který nemůžu nesdílet:
Profesor na prestižní univerzitě, který chtěl dát studentům cennou lekci, napsal na tabuli jednu velkou jedničku. „Tou JEDNIČKOU je vaše LIDSKOST, nejpotřebnější kvalita života.“
Potom napsal NULU za tu jedničku a řekl:
„Toto jsou vaše ÚSPĚCHY, díky kterým budete 10x lepší.
Další nula je ZKUŠENOST, díky které budete 100 x lepší.“
Postupně přidával nulu za nulou: LÁSKA, ODBORNOST,….a vysvětloval, že každá další přidaná nula člověka 10x obohacuje.
Po chvíli smazal číslo 1, které stálo na začátku číselné řady a na tabuli zůstaly jen bezcenné bezvýznamné nuly. „Pokud nemáte lidskost, vše ostatní nestojí za nic.“ (autor neznámý – pokud ho znáte, ráda doplním)
Nejsem nejlepší recruiter, nejsem ani nejlepší personalista, ani nejlepší kolegyně. To, proč se na mě obracíte, je kromě mých zkušeností právě moje LIDSKOST, schopnost naslouchat, zamyslet se s vámi nad situací, najít řešení pro konkrétní situaci. Víte, že se na mě můžete spolehnout, že moje slovo platí a že neslíbím nic, co nemůžu splnit. A když v něčem nejsem kovaná, řeknu vám to, abyste hledali jinde.
Na jednu stranu vidím, jak se na sílu tlačí automatizace, umělá inteligence a o to víc začínají být lidé lační právě po tom lidském „doteku“ (aby bylo jasno – myslím tím dobré slovo, úsměv, spolupráce, sdílení know-how…. žádný harassment mi sem netahejte), který jim začíná chybět. Ochotě naslouchat, sdílet, společně se zamýšlet a nejet jako robot. Stejně jako jsme došli k tomu, že kvantita nenahradí kvalitu.
Mám štěstí poznávat skvělé profíky, kteří jsou ve svém oboru jedineční. Profíci, kteří potřebují být v prostředí, kde ocení zejména
– lidskost,
– selský rozum hledající praktická a smysluplná řešení,
– prorůstové myšlení.
Prostě podají pomocnou ruku, udělají něco navíc, mají přesah do jiných oblastí, sdílí svoje know-how, diskutují, hledají kompromis, umí poděkovat a omluvit se, nebojí se upozorňovat na „bílá místa“ nebo problémy v dlouhodobém horizontu.
U nových zaměstnavatelů tito lidé hledají
– adekvátní finanční odměnu (nemají potřebu být přeplácení, sociální status není to, co jim dává hodnotu, ale musí mít pocit, že je odměna adekvátní jejich vkladu do práce a firmy),
– důvěru, kterou se snaží nezklamat,
– flexibilitu (důležitý je výsledek a ne to, jestli to vymyslím v 9 ráno v kanceláři nebo v 1 h doma u počítače).
Díky, že mi dáváte naději, že svět není jen UHO (univerzální hnědá omáčka, kdo by neznal), ale když vytáhnete jednotlivé ingredience (lidi ve firmách), najdete tam poklady po profesní i lidské stránce.
M.