✅ jsou pro mnoho lidí NÁVYKOVÉ (jsou jako telenovela, jako reality show.. zajímá nás, co nového bude příště a tak klikáte a klikáte…)
✅ konzumentům přináší FALEŠNÝ POCIT NASYCENÍ, ale ve skutečnosti je jen okrádají o čas, o prostor, který by mohli věnovat odpočinku, rodině, přátelům nebo jakékoliv práci
✅ nemají téměř žádnou VÝŽIVOVOU HODNOTU (nejsou ani k zamyšlení, ani k diskusi, neobsahují humor ani pohlazení po duši, jsou to cklick-baitové příspěvky
✅ jsou to RYCHLÉ KALORIE (přináší rychlé pozitivní/negativní emoce, které rychle spálíme a chceme za chvíli další)
✅ ZANÁŠÍ NAŠE TĚLO, naše myšlenky, naši energii…zatěžují „náš procesor“
✅ když se nacpeme junk jídlem nebo informacemi, už NEMÁME PROSTOR NA TY HODNOTOVĚ VÝŽIVNÉ (i kdyby byly zadarmo). Není je kam dát, jsme naplnění k prasknutí a trávíme…nevidíme, co skutečně důležitého se kolem nás děje,
✅ jsou žádané, POPTÁVKA PO NICH ROSTE, tak vznikají další a další dodavatelé této „potravy“. Díky tomu můžou růst na žebříčku popularity, jsou oblíbení, žádaní, získávají pocit důležitosti
✅ jsou JAKO PLEVEL, rozlézají se úplně všude a zahlušují úplně všechno, protože je podporuje algoritmus a podprahové soutěžení o to, kdo bude první (v čemkoliv). A to my lidi máme rádi.
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme s tím polemizovat, ale to je asi tak jediné, co s tím můžeme dělat.
Dělám si srandu. Můžeme se rozhodnout,
– jestli chceme dávat pozornost junk informacím a podporovat algoritmy, které zaměstnávají naši pozornost a odvádějí ji od toho podstatného (kvalitního informačního jidla)
– jestli chceme vytvářet a zaplácávat prostor junk informacemi