KDE SE VIDÍTE ZA 5 LET?
Stále dokola se nad touto otázku polemizuje (nejen) na LinkedInu.
Proč tuto otázku nemám ráda? To, jak člověk přemýšlí o svém životě, jaké jsou jeho hodnoty a jaké má vnitřní cíle pro kratší i delší časový horizont se dá zjistit mnohem přirozenějšími otázkami v průběhu hovoru. Často daný člověk ani neví, že vám tuto odpověď poskytl.
ALE dám Vám (kteří tento dotaz rádi pokládáte) otázku k zamyšlení. Ví Vaše firma/Váš zaměstnavatel/Vy/ Vaši kolegové, KDE VIDÍ FIRMU ZA 5 LET? Jaká je vize firmy, kam směřují vaše kroky? Víte jak vám tento člověk zapadá do dlouhodobého konceptu anebo potřebujete „zalepit díru“ po někom, kdo svoji práci dělal 20 let a tak automaticky hledáte náhradu?
Spousta firem žádné vize nemá – anebo jako vizi považují to, že by další rok chtěli zvýšit obraz/zisk 3 násobně. Zkuste se zamyslet, jak byste se tvářili, kdyby vám kandidát upřímně řekl, že by měl rád za 5 let 3 násobný plat!
Zkuste u pohovoru představit kandidátovi filozofii a vizi firmy a uvidíte, jak na to bude reagovat – jestli se mu rozsvítí oči, bude opakovat vaše slova anebo začne z patra mluvit o svých snech!