Jakou barvu má vaše osobnost?

Na to vám odpoví osobnostní test Američana Marca Accetty, který patří mezi TOP školitele na světě. Byl jeden z nejúspěšnějších prodejců v MLM a poslední roky patří k vyhledávaným školitelům, kteří se20160822_015158 zaměřují na předávání zkušeností nejen z oblasti obchodu, ale soustředí se také na osobnostní rysy člověka, které s tím úzce souvisí. Abyste si dokázali představit, jak žádaným školitelem je, můžu vám prozradit, že částka, kterou si běžně účtuje za hodinu, se pohybuje kolem 5 tisíc amerických dolarů! Jeho osobnost je „červená“ a když na jeho seminářích nedodržujete pravidla, čeká vás pokuta nebo třeba vodní sprcha (viz foto).

Zajímá vás, jaké barvy může mít vaše osobnost? Nebudu vás napínat. Jedná se o 4 barvy: červená, modrá, žlutá a zelená.

PROČ takové dělení? K čemu je to dobré?

  • abychom si uvědomili svoje silné a slabé stránky,
  • byli úspěšnější v naší komunikaci (směrem k zaměstnancům, šéfům, obchodníkům, zákazníkům…..) a
  • dosahovali tak stanovených cílů lépe a rychleji.

Díky rozdělení do 4 skupin není těžké odhadnout, kam s velkou pravděpodobností vy (nebo kdokoliv s kým nějakým způsobem komunikujete) patříte. Pokud byste si chtěli být jistí, není nic jednoduššího, než vyplnit kompletní osobnostní test přímo na stránkách Marca Accetty. Je zdarma a v angličtině.

MARC ACCETTA (2) small

ČERVENÍ

Už barva napovídá, že se jedná o lidi, kteří

  • Mají potřebu být vidět a být úspěšní, orientují se na výzvy, chtějí mít výsledky rychle.
  • Často jsou lakomí, sobečtí a obvykle nepatří mezi týmové hráče.
  • Vyhledávají luxusní produkty (oblečení, design, styl), které jsou jejich nálepkami dávajícími okolí najevo, že oni jsou někdo, oni jsou VIP!
  • Jejich charakter se promítá i do jejich komunikace – mluví rychle, hlasitě a často i sarkasticky. Tváří se, že jsou velmi zaneprázdnění a hlavně důležití, tj. dávají vám najevo, že jejich čas je velmi drahý.

Jak nejlépe s takovými lidmi jednat?

  • Nedávejte najevo svoji slabost (mějte stejně pevný stisk ruky, mluvte s jistotou a nahlas).
  • Pochlebujte jim, chvalte je, zbytečně je nekritizujte.
  • Nabídněte jim agresivní plán, mějte vysoká očekávání a zvyšujte jejich cíle.

MODŘÍ

  • Jsou to lidé, kteří milují zábavu v jakékoliv formě, žijí teď a tady a nic příliš neřeší.
  • Jsou spontánní a mají smysl pro humor, ale na druhou stranu bývají povrchní a nedochvilní.
  • Jsou rádi středem pozornosti, tj. následují trendy, oblékají se výstředně a bývají hodně neformální.
  • Působí optimisticky, mluví nahlas a energicky, ale mají problém se koncentrovat na cíl.

Jak s nimi pracovat?

  • Abyste udrželi jejich pozornost, stanovujte jim krátkodobé cíle a slibte rychlé výsledky.
  • Dejte jim najevo, že ve vás mají podporu a nejsou na to sami.
  • Snažte se do jejich práce vměstnat nějakou formu zábavy.

ŽLUTÍ

  • Jsou velmi empatičtí, přátelští, kreativní a podporující lidé s velikou intuicí a duchovnem.
  • Nemají rádi lakomce, hlupáky, faleš a všeobecně konflikty. Velmi ctí etické zákony.
  • Jsou dobrými týmovými hráči, ale budou respektovat pouze skutečného lídra.
  • Na nic si nehrají a neradi na sebe upozorňují (oblečení, šperky, barvy vybírají praktické a co nejméně nápadné).
  • Mluví jemným tónem, využívají oční kontakt a rádi vás obejmou.

Jak na ně nejlépe?

  • Naslouchejte jim a buďte k nim upřímní a féroví.
  • Získáte si je prací, která má přidanou hodnotu, která je pro dobro věci a může pomoci někomu dalšímu. Buďte jim dobrým vzorem.
  • Nesoupeřte s nimi, nekřičte na ně a nenechávejte je soupeřit s jinými lidmi v týmu.

ZELENÍ

  • Typičtí analytici, kteří uvažují logicky a jsou velmi realističtí a vyžadují řád.
  • Aby fungovali, potřebuji precizně zpracovaný plán, jinak jsou nedůvěřiví.
  • Nemají rádi překvapení a preferují konzervativní styl, ale obecně se o vzhled moc nezajímají.

Jak s nimi jednat nejlépe?

  • Vyžadují dodržování termínů, včasné příchody, neradi mrhají časem – nenechejte je proto čekat!
  • Nemají rádi, když jim vstupujete do jejich osobní zóny nebo když jim říkáte, co přesně mají dělat.
  • Předkládejte jim logická fakta a argumenty a poskytněte dostatek prostoru, aby si vše promysleli.

To, jak s jednotlivými typy osobností pracujete, ovlivňuje, jestli se zvýrazní jejich pozitivní anebo negativní vlastnosti. Schválně si zkuste vybavit některé lidi ve svém okolí a odpovědět si, jestli nabízený způsob komunikace na ně neplatí nejlíp 🙂

Tak či tak, jakýkoliv test berte s rezervou a tak, aby vám sloužil a pomáhal, ne proto, aby vás limitoval. Chcete-li vylepšit ve firmě komunikaci s kolegy nebo podřízenými, můžeme si na konkrétní situaci posvítit třeba formou koučingových konzultací.

Mějte se krásně, zdraví Vás

podpis.2 small

P.S. tipnete si, jakou barvu má moje osobnost?

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>