Jakou barvu má vaše osobnost?

Na to vám odpoví osobnostní test Američana Marca Accetty, který patří mezi TOP školitele na světě. Byl jeden z nejúspěšnějších prodejců v MLM a poslední roky patří k vyhledávaným školitelům, kteří se zaměřují na předávání zkušeností nejen z oblasti obchodu, ale soustředí se také na osobnostní rysy člověka, které s tím úzce souvisí. Abyste si dokázali představit, jak žádaným školitelem je, můžu vám prozradit, že částka, kterou si běžně účtuje za hodinu, se pohybuje kolem 5 tisíc amerických dolarů! Jeho osobnost je „červená“ a když na jeho seminářích nedodržujete pravidla, čeká vás pokuta nebo třeba vodní sprcha (viz foto).

Zajímá vás, jaké barvy může mít vaše osobnost? Nebudu vás napínat. Jedná se o 4 barvy: červená, modrá, žlutá a zelená.

PROČ takové dělení? K čemu je to dobré?

  • abychom si uvědomili svoje silné a slabé stránky,
  • byli úspěšnější v naší komunikaci (směrem k zaměstnancům, šéfům, obchodníkům, zákazníkům…..) a
  • dosahovali tak stanovených cílů lépe a rychleji.

Díky rozdělení do 4 skupin není těžké odhadnout, kam s velkou pravděpodobností vy (nebo kdokoliv s kým nějakým způsobem komunikujete) patříte. Pokud byste si chtěli být jistí, není nic jednoduššího, než vyplnit kompletní osobnostní test přímo na stránkách Marca Accetty. Je zdarma a v angličtině.

ČERVENÍ

Už barva napovídá, že se jedná o lidi, kteří

  • Mají potřebu být vidět a být úspěšní, orientují se na výzvy, chtějí mít výsledky rychle.
  • Často jsou lakomí, sobečtí a obvykle nepatří mezi týmové hráče.
  • Vyhledávají luxusní produkty (oblečení, design, styl), které jsou jejich nálepkami dávajícími okolí najevo, že oni jsou někdo, oni jsou VIP!
  • Jejich charakter se promítá i do jejich komunikace – mluví rychle, hlasitě a často i sarkasticky. Tváří se, že jsou velmi zaneprázdnění a hlavně důležití, tj. dávají vám najevo, že jejich čas je velmi drahý.

Jak nejlépe s takovými lidmi jednat?

  • Nedávejte najevo svoji slabost (mějte stejně pevný stisk ruky, mluvte s jistotou a nahlas).
  • Pochlebujte jim, chvalte je, zbytečně je nekritizujte.
  • Nabídněte jim agresivní plán, mějte vysoká očekávání a zvyšujte jejich cíle.

MODŘÍ

  • Jsou to lidé, kteří milují zábavu v jakékoliv formě, žijí teď a tady a nic příliš neřeší.
  • Jsou spontánní a mají smysl pro humor, ale na druhou stranu bývají povrchní a nedochvilní.
  • Jsou rádi středem pozornosti, tj. následují trendy, oblékají se výstředně a bývají hodně neformální.
  • Působí optimisticky, mluví nahlas a energicky, ale mají problém se koncentrovat na cíl.

Jak s nimi pracovat?

  • Abyste udrželi jejich pozornost, stanovujte jim krátkodobé cíle a slibte rychlé výsledky.
  • Dejte jim najevo, že ve vás mají podporu a nejsou na to sami.
  • Snažte se do jejich práce vměstnat nějakou formu zábavy.

ŽLUTÍ

  • Jsou velmi empatičtí, přátelští, kreativní a podporující lidé s velikou intuicí a duchovnem.
  • Nemají rádi lakomce, hlupáky, faleš a všeobecně konflikty. Velmi ctí etické zákony.
  • Jsou dobrými týmovými hráči, ale budou respektovat pouze skutečného lídra.
  • Na nic si nehrají a neradi na sebe upozorňují (oblečení, šperky, barvy vybírají praktické a co nejméně nápadné).
  • Mluví jemným tónem, využívají oční kontakt a rádi vás obejmou.

Jak na ně nejlépe?

  • Naslouchejte jim a buďte k nim upřímní a féroví.
  • Získáte si je prací, která má přidanou hodnotu, která je pro dobro věci a může pomoci někomu dalšímu. Buďte jim dobrým vzorem.
  • Nesoupeřte s nimi, nekřičte na ně a nenechávejte je soupeřit s jinými lidmi v týmu.

ZELENÍ

  • Typičtí analytici, kteří uvažují logicky a jsou velmi realističtí a vyžadují řád.
  • Aby fungovali, potřebuji precizně zpracovaný plán, jinak jsou nedůvěřiví.
  • Nemají rádi překvapení a preferují konzervativní styl, ale obecně se o vzhled moc nezajímají.

Jak s nimi jednat nejlépe?

  • Vyžadují dodržování termínů, včasné příchody, neradi mrhají časem – nenechejte je proto čekat!
  • Nemají rádi, když jim vstupujete do jejich osobní zóny nebo když jim říkáte, co přesně mají dělat.
  • Předkládejte jim logická fakta a argumenty a poskytněte dostatek prostoru, aby si vše promysleli.

To, jak s jednotlivými typy osobností pracujete, ovlivňuje, jestli se zvýrazní jejich pozitivní anebo negativní vlastnosti. Schválně si zkuste vybavit některé lidi ve svém okolí a odpovědět si, jestli nabízený způsob komunikace na ně neplatí nejlíp 🙂

Tak či tak, jakýkoliv test berte s rezervou a tak, aby vám sloužil a pomáhal, ne proto, aby vás limitoval.

Optika Obchod A4 Leták – 13

Mějte se krásně, zdraví Vás

podpis.2 small

P.S. tipnete si, jakou barvu má moje osobnost?

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>