JAK RYCHLE ZNIČIT DOBRÝ EMPLOYER BRAND?

Odmítat (i velmi zajímavé) zájemce o práci patří k mé práci.

Když máte jedno místo a desítky zájemců, logicky odmítnete i ty, kteří by tu práci zvládli… jen tam byl někdo o chlup lepší pro konkrétní roli/úkol, s manažerem lidsky více sedli nebo byl prostě rychlejší.

„Dobrý den, paní Martino,

děkuji za zprávu. Sice mě nepotěšila, protože jsem byla opravdu nadšená z té možnosti, ale nevadí.

Každopádně Vám děkuji za váš přístup, lidskost a skvělé navádění. Člověk se na tu práci těšil i díky komunikaci s Vámi. A to se moc nevidí.

Přála bych si, aby v oblasti HR bylo více takových lidí. Budu hledat práci dál, tak až zase potkám p. Koláčkovou, rozhodně odpovím.

Přeji vám mnoho odmítnutých, ale vlastně díky vám spokojených lidí a samozřejmě ještě více lidí, který projdou finálem úspěšně.

S pozdravem
D.“


Takovou odpověď na můj zamítací e-mail jsem dostala tento týden. A to pouze výjimečně posílám vysvětlení po osobním pohovoru e-mailem (už na začátku paní věděla, že šance nejsou velké i proč – úroveň AJ).

S každým, kdo jde na osobní pohovor, mám precreening a intenzivní telefonický pohovor (obsazuji pozice po celé ČR a SR). Tím si vytvoříme určitý vztah a důvěru. Kdybych zamítavou odpověď těmto lidem nezavolala, je to z mé strany nerespekt vůči času, který mi věnovali a pošlapání vzájemné důvěry. Navíc je to ponižující a ničí to sebevědomí.

————
Nechci hodnotit, jak odmítají zájemce ostatní recruiteři/headhunteři. Jediné co můžu, je jít příkladem. Je snadné kritizovat co a jak dělá nebo nedělá recruiter (a často je to fakt katastrofa).

Ne/odpovídání kandidátům není ovlivněno jen osobností konkrétního HR a jeho hodnotami ale i nastavením firmy (ta ho vybrala a toleruje takové jednání).

Pokud je to zaměstnavateli jedno a nechce slyšet, jak moc si tím kazí jméno (lidi si velmi dobře pamatují, kdo jim nestál ani za odpověď), buď jako recruiter rezignujete nebo odejdete.

V okamžiku, kdy jsem musela několik měsíců realizovat 40 současně otevřených pozic, dospěla jsem do fáze, kdy jsem nedokázala práci dělat tak, abych se pod ni mohla podepsat. Intenzivně jsem upozorňovala, že je to dlouhodobě neudržitelné a z dlouhodobého hlediska to je pr_ser.

Nebyla jsem vyslyšena. KVANTITA NA ÚKOR KVALITY. Odmítla jsem ničit
– své profesní jméno (profesní čest),
– jméno skvělým kolegům, kterým jsem hledala lidi do týmu i
– Employer Brand, který jsem roky budovala s nulovým budgetem a
– chovat se jako buran ke kandidátům.

Odešla jsem.

Potřebuju dělat práci kvalitně – pro vás i pro sebe. Recruitment je jen část portfolia mých služeb. O to víc si ho užívám.

Každopádně kdyby každá spolupráce byla jako ta letošní první, byl by to sen. Ale o tom zase až jindy. Některé spolupráce jsou jako za odměnu. A já se těším na další kooperace třeba zrovna s vámi 🙂

hashtag#martinakolackova hashtag#recruiting

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>