Zalepte černou díru, ať vám neproklouznou!

Je paradoxní, že se stále častěji skloňují hesla jako firemní Brand, ale přesto zapomínáme na selský rozum a využití možností, které často stojí „jenom“ náš čas a iniciativu.

Začnu nejdřív příkladem, protože věřím, že si sami velmi rychle odpovíte. Prosím, přečtěte si e-mailovou odpověď od zaměstnavatele, kterou obdržela zkušená kandidáta z retailu. Podotýkám, že tato žena má hluboké znalosti z oblasti revizí, což je úzkoprofilová oblast.  Právě proto zvolila variantu přímého oslovení firmy a zasláním motivačního dopisu s životopisem.

Není to ojedinělý případ. Podobné odpovědi dostala paní Hladká od více společností. A přitom statistiky říkají, že cca 80 % pracovních míst se obsadí jinými cestami než přes vypsanou inzerci.

Tento přístup firem dokážu pochopit v dobách, kdy je nedostatek volných míst a vysoká nezaměstnanost.  Pokud vím, situace je opačná. Zajímá mě:

1.  Co vede zaměstnavatele k podobnému anti zákaznickému přístupu?

2.  Není škoda nechat proklouznout šikovné motivované zájemce o práci u vaší firmy, protože v tento okamžik pro ně nic nemáte?

3. Tušíte, kolik zajímavých lidí takto odradíte a pak na Vaši nabídku nebudou slyšet, i kdybyste jim slibovali hory doly?

Sama vím, že personalisté nemají času nazbyt. Mám ale odzkoušené, že udělat si kvalitní databázi nebo jen svoje dobře zpracované poznámky v Excelu a věnovat podobným lidem pár minut, se mi vždycky mnohonásobně vrátilo.

A jak to máte Vy?

Jsem zvědavá na Vaše názory a zkušenosti,

zdraví Vás

podpis.2 small

 

p.s. a kdyby někdo z Vás hledal paní s tímto profilem, ozvěte se 🙂

  • Mám téměř 8 let praxe jako pracovník revizí v retailu.
  • Ráda pracuji samostatně s možností určit si cestu k dosažení cíle. Jsemzvyklá stanovovat si priority, vše si analyzovat a dávat si do souvislostí.
  • Mám velmi malou chybovost i při rychlém pracovním tempu. Spoustu času ušetřím díky pokročilé znalosti kontingenčních tabulek.
  • Jsem akční a empatický člověk, věčný a nezlomný optimista.
  • Preferuji pestrou práci, nejlépe v terénu a mezi lidmi.
Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>