Je paradoxní, že se stále častěji skloňují hesla jako firemní Brand, ale přesto zapomínáme na selský rozum a využití možností, které často stojí „jenom“ náš čas a iniciativu.
Začnu nejdřív příkladem, protože věřím, že si sami velmi rychle odpovíte. Prosím, přečtěte si e-mailovou odpověď od zaměstnavatele, kterou obdržela zkušená kandidáta z retailu. Podotýkám, že tato žena má hluboké znalosti z oblasti revizí, což je úzkoprofilová oblast. Právě proto zvolila variantu přímého oslovení firmy a zasláním motivačního dopisu s životopisem.
Není to ojedinělý případ. Podobné odpovědi dostala paní Hladká od více společností. A přitom statistiky říkají, že cca 80 % pracovních míst se obsadí jinými cestami než přes vypsanou inzerci.
Tento přístup firem dokážu pochopit v dobách, kdy je nedostatek volných míst a vysoká nezaměstnanost. Pokud vím, situace je opačná. Zajímá mě:
1. Co vede zaměstnavatele k podobnému anti zákaznickému přístupu?
2. Není škoda nechat proklouznout šikovné motivované zájemce o práci u vaší firmy, protože v tento okamžik pro ně nic nemáte?
3. Tušíte, kolik zajímavých lidí takto odradíte a pak na Vaši nabídku nebudou slyšet, i kdybyste jim slibovali hory doly?
Sama vím, že personalisté nemají času nazbyt. Mám ale odzkoušené, že udělat si kvalitní databázi nebo jen svoje dobře zpracované poznámky v Excelu a věnovat podobným lidem pár minut, se mi vždycky mnohonásobně vrátilo.
A jak to máte Vy?
Jsem zvědavá na Vaše názory a zkušenosti,
zdraví Vás
p.s. a kdyby někdo z Vás hledal paní s tímto profilem, ozvěte se 🙂