LASKAVÍ A EMPATIČNÍ ŠÉFOVÉ ZVYŠUJÍ PRODUKTIVITU

zněl titulek a k němu diskuse (odkaz v komentáři).

Já osobně bych to napsala malinko jinak. Laskavost, empatie a dobrota můžou schovávat tzv. „měkkého manažera“. Ten mnohdy některým lidem v týmu neúměrně ustupuje a to pak demotivuje zbytek týmu, který tu práci musí odpracovat. Nebo i to, že není vůle říct managementu, že jejich požadavky jsou nereálné. Zavděčit se všem za každou cenu nefunguje dobře.

V životě jsem viděla jen NĚKOLIK DOBRÝCH ŠÉFŮ. Co na nich já i kolegové oceňujeme?

✅ Přistupují k lidem se vzájemným respektem (i kdyby to byla i uklízečka, ví, že je to velmi užitečná role ve firmě a tak se k ní i chová). Na lidi se nepovyšují, nehoní si ego na svých lidech.

✅ Přitahují kvalitní lidi, kterým dávají důvěru. A dobrý člověk, který dostane důvěru (navíc, když ve svých lidech vidí větší potenciál než oni sami v sobě), udělají max. aby ho nezklamali. A rádi!

✅ Jsou kompetentní. Své práci rozumí a pokud něco neví, není jim hloupé se zeptat svých lidí, kteří jsou profíci na svoji konkrétní oblast. Chtějí své oblasti rozumět tak, aby jejich rozhodnutí byla kvalifikovaná.

✅ Nerozhodují od stolu, ale znají skutečnou realitu v týmu, ve firmě. Jejich lidi se jim nebojí říct to dobré, ale ani to špatné. Nebojí se chodit mezi lidi a podívat se jim do očí. Dokážou přiznat i svoje pochybení a omluvit se.

✅ Když je potřeba, nemají problém si vytáhnout rukávy a svým lidem pomoct s operativou. Neberou, že je to pod jejich úroveň. Nezlehčují pracovní ani osobní problémy svých lidí, ale ani nikoho nedrží za ručičku.

✅ Nepochlebují svým nadřízeným. Když vidí, že jejich požadavky jsou nereálné, umí jim konstruktivně oponovat. Dělají tak svým lidem deštník, aby se mohli věnovat dobře své práci.

✅ Jsou transparentní a čitelní. Nelžou vám do očí a nehrají divadlo. Dokážou vám říct, že s mnoha konkrétními věcmi ve firmě nesouhlasí, s čím jsou schopni pohnout v krátkodobém horizontu i v tom dlouhodobém. A s čím nehnout – a na vás je, jestli se s tím smíříte, nebo to je pro vás NO GO.

✅ Nekradou a nepřivlastňují si úspěchy svých lidí ani nehází svoje neúspěchy na jiné, aby je obětovali pro svoje teplé místečko.

✅ Nebojí se vzít do týmu kvalitní lidi a nechat je růst. Jsou si vědomi svých kvalit a nemají strach, že je přerostou. Mají upřímnou radost, když můžou lidi v růstu a rozvoji podpořit.

✅ Jsou mnohdy důvodem, proč i ve firmě, kde to nefunguje úplně dobře, zůstávají kvalitní lidi. Je pojivem mezi nimi navzájem a v případě jejich odchodu to může být pro firmu tsunami….

Je mi ctí a svátkem pracovat s takto nastavenými manažery a že jich u nás není málo (jasně, máme tu i přesné opaky, ale naštěstí minimum). Mnozí tu na LI nejsou a bylo by nefér někoho vynechat.

A tak zmíním za všechny jednoho, pro kterého je u nás radost pracovat Pavel Kovář. Díky, Pavle, za nás všechny… Ty víš! Děláš to sakra dobře!

#martinakolackova#management#sef

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>