Všimli jste si, že často nejde o to CO ŘEKNETE, ale JAK TO ŘEKNETE?

Pokud s námi někdo mluví tónem, který není partnerský, náš mozek má tendenci přestat vnímat věcný obsah, protože situaci vyhodnotí jako ne příliš bezpečnou.

Je až děsivé, když si uvědomíme, že tyto signály ovlivňují komunikaci z více než 90 %. Jde to ruku v ruce s vědomím a podvědomím (vědomí nás ovlivňuje pouze z cca 10 %).

V okamžiku, kdy šéf mluví k lidem nadřazeným tónem, vyvolává tlak a ten logicky vytváří protitlak. Současně dostává druhou stranu do pocitu ohrožení. To má za následek, že se takovému šéfovi se budou kolegové vyhýbat a také se zvyšuje jejich chybovost, neochotu zapojit mozek atd.

Naopak, když svojí partnerskou komunikací vytvoříte bezpečné prostředí, lidé kolem vás jsou přirozeně motivovaní spolupracovat, být kreativní, být ve flow.

Budeme-li každý myslet na to, jak komunikujeme s druhými, může být nám všem líp. Energii nebudeme plýtvat na vztahové války, ale třeba na přetvoření našich snů do reality.

Martina Koláčková
Profesi personalisty se věnuji 15 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR audit, HR Branding, Recruiting, Grafiku pro personalisty, HR poradenství na míru
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce. a vytvořila on-line kurz GRAFIKA PRO PERSONALISTY
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>