Cítíte se v práci unavení? Zkuste si lépe sednout!

Nedávno jsem požádala Marii Konseltovou, aby se s vámi podělila o několik odzkoušených tipů pro správné sezení a cviků vsedě. Je to žena, pro kterou se její koníček stal profesí a je spokojená.  Je příkladem toho, že když má člověk práci, která ho naplňuje, přenáší se to i do jeho pocitu štěstí v každodenním životě.

Ale teď už nechám “mluvit” přímo Marii:


“Máte taky sedavé zaměstnání? Pak je tento článek především pro vás.

Že se vás to netýká? Ruku na srdce, kolik hodin během dne prosedíte? V dnešní době sedíme skoro všichni víc, než je zdrávo. Trávíme hodiny v autě, u počítače, u televize… Takže pár tipů jak sedět zdravěji se bude určitě hodit 🙂

NEJČASTĚJŠÍ ZLOZVYK PŘI SEZENÍ 

zlozvyky při sezení

Na druhé fotce vidíte častou “počítačovou” pozici.

Co je pro toto posezení typické?

  • zakulacená záda,
  • předsunutá ramena,
  • zdvižená brada (“jelito” na zátylku),
  • povolené břicho.

Co všechno způsobuje?

  • bolest hlavy – tlak na krční obratle,
  • špatné trávení – povolené břicho,
  • “utažené” prsní svaly – méně prostoru pro plíce – mělké dýchání – únava,
  • podrážděnost,
  • nižší produktivitu práce,
  • a spoustu dalších nepříjemností!

JAK SE TEDY POSADIT SPRÁVNĚ?

Pamatujte především na to, že žádné svaly by při sezení neměly být zatnuté. Hlídejte si především uvolněná ramena.

Vyzkoušejte si podle návodu následující způsob, jak se posadit správně:

  • vtáhneme břicho s výdechem dovnitř,
  • uvolníme ramena,
  • zavřete oči a vytáhněte se z pasu nahoru,
  • bradu zatáhněte dozadu (zkuste si na hlavu položit sešit – měli byste ho tam udržet!),
  • “zažehlete” spodní část hrudníku.

Tak co, jak se cítíte? Je jasné, že ze začátku je velmi těžké vydržet sedět vzpřímeně, zvlášť, pokud jste před tím byli zvyklí se u sezení hrbit nebo prohýbat.

Pomoci vám může:

  • overball nebo plastová láhev mezi opěradlo a záda,
  • otočit židli opěradlem ke stolu,
  • správně nastavená výška židle a počítače.

Když už teď sedíte správně, můžeme zkusit i nějaké to cvičení vsedě 🙂

CVIKY, KTERÉ MŮŽETE DĚLAT I PŘI SEZENÍ U POČÍTAČE

Pokud sedíte více než 6 hodin u počítače, měli byste zařadit následující cviky minimálně jednou za dvě hodiny.

  • přitahování břicha k páteři s výdechem
  • úklony do stran s výdechem

JANA ZÁDA.2

  • hluboký předklon (další varianty)

JANA ZÁDA.3

  • uvolnění krčních svalů

JANA ZÁDA.4

 

  • zvedněte ruce nad hlavu – povzbudí to energii!

Nezapomeňte se čas od času zvednout, projít, protáhnout. Zkuste si najít aktivity, které můžete vyřídit v práci vestoje – například telefonování. A hlavně nezapomeňte kompenzovat sezení pohybem! Jen tak si udržíte zdravá záda bez bolesti.

Dostali jste chuť si pořádně zacvičit? Ráda se s vámi potkám v Praze na některé z mých hodin. Více zde.

Přejeme Vám obě krásný den ve zdravém těle 🙂

Marie a Martina

Martina Koláčková

Profesi personalisty se věnuji více než 11 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR analýzy, HR Branding, Recruiting, HR poradenství.
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce.
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *