LinkedIn je ve své podstatě váš veřejný životopis, je to způsob vaší profesní prezentace a samozřejmě se podílí na budování Vaší osobní značky. Já Vám v tomto článku prozradím, jak přínosné může být sdílet Vaše know-how a svoje hodnoty v rámci Skupin, kterých najdete na této síti nepřeberné množství (jenom v češtině jich bylo na začátku letošního května 2696 a v angličtině téměř 1,5 miliónu!)
Půjdeme přímo k věci, protože o profesní sociální síti LinkedIn a jeho přínosech při hledání práce jsem psala už v článku Vážně si mě nová práce najde sama? Aneb pasivní hledání práce. Postup, jak si vytvořit profil na LinkedInu a jak s ním pracovat, najdete v e-booku Krok za krokem k nové práci, půjdu přímo k věci.
Tyto komunity mohou být zaměřené oborově, sdružovat zaměstnance společností nebo absolventy vysokých škol. Je jen na Vás, co si vyberete. Svoji skupinu si můžete vytvořit i sami, ale o tom až někdy jindy 🙂
Jaký je jejich přínos? Je to jedna z cest, kdy díky svým znalostem, názorům, osobnosti a způsobu prezentace můžete získat zajímavou práci na projektu, o kterém byste jinak neměli šanci se dozvědět. Přilákáte k sobě lidi, se kterými chcete pracovat anebo je mít ve svém okolí. Můžou to být zaměstnavatelé, zaměstnanci anebo potencionální zákazníci či obchodní partneři.
Jak konkrétně využít skupiny? Kromě klasických čtení odborných článků, se můžete účastnit smysluplných diskusí, dostávat nejnovější nápady a zprávy. Dozvíte se, jak Vaši situaci nebo problém řešil někdo jiný, co se jim osvědčilo a proč něco nedoporučují. Získáte spoustu hodnotných informací z praxe a naopak o to svoje know how se můžete podělit a ukázat, že své práci skutečně rozumíte.
Je to jedna z forem, jak si budovat svoji osobní značku.
Vím, osobní značka je to dnes hodně omílaný pojem, ale není to nic, co by tu nebylo už dříve. Stát si za kvalitou své práce a nebát se pod ni podepsat, stát si za svými hodnotami apod. je totéž. Jen způsoby, jak dát o sobě vědět, jsou dnes úplně jiné, než byly dříve.
Abyste mohli dát světu vědět, kdo jste, nejdřív si to sami musíte ujasnit. Položte si otázky, kterými se vymezíte, vykreslíte svoji osobní jedinečnost. Ptejte se sami sebe a buďte autentičtí:
O budování osobní značky napsal David Kirš článek nazvaný Budování osobní značky zevnitř, se kterým se ztotožňuji.
Ve chvíli, kdy si uvědomíte, kdo jste, svojí prezentací navenek tuto energii vyšlete do světa. Zvyšuje se tak šance, že najdete takového zaměstnavatele/zaměstnance anebo zákazníka, který vyznává stejné hodnoty a přesně Vás hledá (vepsat toto vše do životopisu není jednoduché, ale já vím, že to jde).
V záhlaví najdete možnosti ZÁJMY a po odkliknutí se Vám objeví nabídka SKUPINY
dále se Vám zobrazí MOJE SKUPINY, VYBRANÉ PŘÍSPĚVKY Z DNEŠKA a VAŠE NEJAKTIVNĚJŠÍ SKUPINY
Na závěr bych chtěla poděkovat paní Věře, která vznesla dotaz na toto téma. Pokud i Vás zajímá nějaká konkrétní otázka spojená s hledáním práce, můžete mi napsat na e-mail martina@martinakolackova.cz.
Díky za Váš čas a hodně úspěchů na cestě (nejen) při budování Vaši osobní značky na LinkedInu.