Využijte Skupiny na LinkedInu jako formu skvělé sebeprezentace

LinkedIn je ve své podstatě váš veřejný životopis, je to způsob vaší profesní prezentace a samozřejmě se podílí na budování Vaší osobní značky. Já Vám v tomto článku prozradím, jak přínosné může být sdílet Vaše know-how a svoje hodnoty v rámci Skupin, kterých najdete na této síti nepřeberné množství (jenom v češtině jich bylo na začátku letošního května 2696 a v angličtině téměř 1,5 miliónu!)

Půjdeme přímo k věci, protože o  profesní sociální síti LinkedIn a jeho přínosech při hledání práce jsem psala už v článku Vážně si mě nová práce najde sama? Aneb pasivní hledání práce. Postup, jak si vytvořit profil na LinkedInu a jak s ním pracovat, najdete v e-booku Krok za krokem k nové práci, půjdu přímo k věci.

PROFESNÍ SKUPINY – aplikace „SKUPINY LINKEDIN“

Tyto komunity mohou být zaměřené oborově, sdružovat zaměstnance společností nebo absolventy vysokých škol. Je jen na Vás, co si vyberete. Svoji skupinu si můžete vytvořit i sami, ale o tom až někdy jindy 🙂

Jaký je jejich přínos? Je to jedna z cest, kdy díky svým znalostem, názorům, osobnosti a způsobu prezentace můžete získat zajímavou práci na projektu, o kterém byste jinak neměli šanci se dozvědět. Přilákáte k sobě lidi, se kterými chcete pracovat anebo je mít ve svém okolí. Můžou to být zaměstnavatelé, zaměstnanci anebo potencionální zákazníci či obchodní partneři.

Jak konkrétně využít skupiny? Kromě klasických čtení odborných článků, se můžete  účastnit smysluplných diskusí, dostávat nejnovější nápady a zprávy. Dozvíte se, jak Vaši situaci nebo problém řešil někdo jiný, co se jim osvědčilo a proč něco nedoporučují. Získáte spoustu hodnotných informací z praxe a naopak o to svoje know how se můžete podělit a ukázat, že své práci skutečně rozumíte. 

Je to jedna z forem, jak si budovat svoji osobní značku.

OSOBNÍ ZNAČKA

Vím, osobní značka je to dnes hodně omílaný pojem, ale není to nic, co by tu nebylo už dříve. Stát si za kvalitou své práce a nebát se pod ni podepsat, stát si za svými hodnotami apod. je totéž. Jen způsoby, jak dát o sobě vědět, jsou dnes úplně jiné, než byly dříve.

Abyste mohli dát světu vědět, kdo jste, nejdřív si to sami musíte ujasnit. Položte si otázky, kterými se vymezíte, vykreslíte svoji osobní jedinečnost. Ptejte se sami sebe a buďte autentičtí:

  • Za čím si stojím? Co jsem dokázal/a?
  • V čem je moje jedinečnost. Na co jsem pyšný/pyšná?
  • Jaké hodnoty vyznávám? Jaká je moje životní filozofie?

O budování osobní značky napsal David Kirš článek nazvaný Budování osobní značky zevnitř, se kterým se ztotožňuji.

Ve chvíli, kdy si uvědomíte, kdo jste, svojí prezentací navenek tuto energii vyšlete do světa.  Zvyšuje se tak šance, že najdete takového zaměstnavatele/zaměstnance anebo zákazníka, který vyznává stejné hodnoty a přesně Vás hledá (vepsat toto vše do životopisu není jednoduché, ale já vím, že to jde).

POSTUP JAK NA LINKEDIN NAJÍT SKUPINY

  1. přihlásíte se na svůj účet LinkedIn
  2. skupinu si vyhledáte přes ROZŠÍŘENÉ VYHLEDÁVÁNÍ. V levém menu vyberte možnost SKUPINY.skupiny - 3
  3. Protože skupin na internetu je několik milionů, je dobré si zvolit jazyk. Chcete-li pouze skupiny v českém jazyce, pak v levém menu si klikněte na PŘIDAT a napište “čeština”. Do políčka “vyhledat skupiny” pak napište klíčové slovoliknedin
  4. a toto je výsledek zadaného klíčového slova Strojírenství v českém jazyce – celkem 5 skupin skupiny 5
  5. nyní si můžete skupiny zobrazit a případně požádat o členství. Každá skupina má svého správce, který si nejdříve může ověřit Vaši žádost o připojení, aby se ujistil, že splňujete zadaná kritéria skupiny. Zda budete přijati do skupiny je pouze jeho výhradním právem.  Tak a teď je na Vás, jak tento potenciál využijete a podaří se Vám najít skupinu, ve které to opravdu “žije”.

KDE NAJDETE SKUPINY, VE KTERÝCH JSTE ČLENY?

V záhlaví najdete možnosti ZÁJMY a po odkliknutí se Vám objeví nabídka SKUPINY

SKUPINY - 1. obrázek

dále se Vám zobrazí MOJE SKUPINY, VYBRANÉ PŘÍSPĚVKY Z DNEŠKA  a  VAŠE NEJAKTIVNĚJŠÍ SKUPINY

skupiny - linkedin 2

 

Na závěr bych chtěla poděkovat paní Věře, která vznesla dotaz na toto téma. Pokud i Vás zajímá nějaká konkrétní otázka spojená s hledáním práce, můžete mi napsat na e-mail martina@martinakolackova.cz.

Díky za Váš čas a hodně úspěchů na cestě (nejen) při budování Vaši osobní značky na LinkedInu.

podpis.2 small

Martina Koláčková

Profesi personalisty se věnuji více než 11 let. Pomáhám firmám přitahovat a udržet takové zaměstnance, které potřebují. Společně pracujeme na zlepšení HR procesů a budování Employer Brandingu. Jednotlivcům nabízím kariérové poradenství, životopis a motivační dopis na míru.
 
Jsem empatický srdcař, který by rád vrátil lidským zdrojům jejich lidskost i funkčnost. (Let's make human resources more human)
 
Konkrétně nabízím: HR analýzy, HR Branding, Recruiting, HR poradenství.
 
 
Napsala jsem 3 praktické e-booky Krok za krokem k nové práci, Motivační dopis snadno a rychle a 10+8 mýtů o hledání práce.
 
Více o mně si můžete přečíst zde >>

Komentáře

  1. Věra napsal:

    Dobrý den. Výborně, to je přesně to, co jsem měla na mysli. Velice jednoduše a úplně dostatečně vysvětleno. Děkuji Věra T.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *